Τρίτη 27 Αυγούστου 2019


To etwinning project «Summer Dream” έγινε ανάμεσα στις χώρες Ιταλία, Ελλάδα, Γεωργία.  Tα τμήματα που συμμετείχαν ήταν Α4, Α5, Β5 με την εκπαιδευτικό Β.Δογάνη. Η διάρκεια του έργου 8 μήνες, Οκτώβριος-Ιούλιος. Σκοπός αυτού του πρότζεκτ είναι να ανακαλύψουμε τι σημαίνει το καλοκαίρι για μας, ποιες είναι οι πιο φημισμένες δραστηριότες στους μαθητές, παραδοσιακά ήθη και έθιμα, φεστιβάλ που είναι σχετικά με την εποχή και θα αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά μας. Κάθε  χώρα θα δημιουργήσει εικόνες, ζωγραφιές, θα δημιουργήσουμε photobook για να πραγματοποιηθεί το όνειρό μας. ‘Ολες οι τελικές δραστηριότητες θα αναρτηθούν σε ένα e-book από κοινού.
 
H εφημερίδα μας
plan
Let's plan our ' A Summer Dream'
October
icebreaking activity









students introduce themselves and their schools
Students prepare their avatar
Students comment on their partners’ avatar
Students choose three other members and write a message on their walls. This could be used to pair the children so that they get a pen pal and exchange messages on twinspace.

Logo for the project



Games for Halloween

padlets / videos

Crea Avatar/ voki/MyTalkingAvatar/
forum







Tricider
PIXLR/ wordart/PIP Camera

Learning apps
November
Summer
Talking about summer activities with pictures
You mean to describe summer sports.
Not only, holidays trips ect.
May be sightsheeing.
Poll: What do you like about summer?
in the forum

prezi




answergarden
December
Christmas
1st activity

2nd activity
deadline - 24th December
Advent Calendar
Greetings

Students  comment pictures/sentences or / answer questions in the calendar  in the forum
Turchen
Jigsaw cards


 
forum
January
February
1nd Activity
deadline -  end of February

2nd activity
deadline 10-02




 

mid-project survey
Talking about summer jobs in our countries.
Description and pictures

Valentine’s Day

Craft work: Make a poster about summer
Vote for the most popular poster which will become the logo of the project 
we have already got it!!!!

forum

Jigsaw cards
Learning apps



 
Google form


Google module
·          
March
April
1st activity
deadline:
17th April

2nd activity-
deadline -
13th April

3rd activity

deadline
end of April

Carnival




Easter wishes


Summer festivals in our town/region/ country
Kizoa-Video maker
PPT


Canva
May
1st Activity

deadline:20th May

2nd activity


3rd activity

deadline:
June-July
collaborative e-book
on our summer.
Photobook


final survey


Applying for QL - collaborative application
Scribaepub

Youblisher


Google module

Google doc
Ποιος είμαι εγώ

Avatar μαθητών και καθηγητών
Logo
Μετά από ψηφοφορία επιλέξαμε το καλύτερο logo -κοινή δραστηριότητα
Ηalloween
Παιχνίδια με Halloween Cross, memory,Hangman, much the half, the milliomaire, find the words
Eπικοινωνία στο φόρουμ και chat για τα παιχνίδια μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
οn line chat
Oι αγαπημένες μου δραστηριότητες
φωτογραφίες από το καλοκαίρι -κοινή δραστηριότητα
Χριστουγεννιάτικες χειροποίητες κάρτες
Η Ιταλία έστειλε κάρτες στην Ελλάδα και μετά τους στείλαμε και εμείς.
Επικοινωνία στο φόρουμ
Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα
Χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο https://tuerchen.com/en/
Χριστουγεννιάτικες παραδόσεις
Εικόνες σχετικές με τις δραστηριότητες
https://youtu.be/YpjMBO3dpKM
Δραστηριότητες στη χώρα
Επικοινωνία στο φόρουμ
Περιοδικό Kαλοκαιρινό βιβλίο με φωτογραφίες 
Κοινή δραστηριότητα
‘Αγιος Βαλεντίνος
Kάρτες για τον Βαλεντίνο
Survey Aξιολόγηση
Αποτελέσματα αξιολόγησης
          Καρναβάλι εικόνες σχετικές με αυτό
Δραστηριότητες το καλοκαίρι
φόρουμ με τις δραστηριότητες
Δραστηριότητες στην εξοχή
Εικόνες με τις δουλειές που έκαναν
Επισκέψεις στην Ελλάδα με το σχολείο Μουσείο Ακρόπολης, Βραυρώνα
https://twinspace.etwinning.net/71103/pages/page/597910
collaborative e-book
Tελική αξιολόγηση
Tι οι γονείς νομίζουν
Iστοσελίδα με το έργο μας
https://thalassaviki.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-project-summer-dream.html
Αποτελέσματα του έργου blog 
https://etwivikidg.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-project-summer-dream.html
Παιδαγωγική καινοτομία και δημιουργικότητα
Χρησιμοποιήθηκε icebreaking activity οι μαθητές συνέστησαν τον εαυτό τους και δημιούργησαν avatars. Oι μαθητές διάλεξαν με ποιους θα μιλήσουν στο φόρουμ. Έγινε διαγωνισμός logo  οι μαθητές ετοίμασαν και διάλεξαν το logo του project. Οι μαθητές δημιούργησαν παιχνίδια Halloween. ‘Εφτιαξαν κάρτες με απλά υλικά ή με https://www.jigsawplanet.com , επίσης χριστουγενιάτικες κάρτες με ένα γλυκό που το έστειλαν σε διάφορες χώρες και πασχαλινές κάρτες με το ταχυδρομείο. Στη συνέχεια έκαναν κάρτες για τον ‘Αγιο Βαλεντίνο. Τις καλοκαιρινές κάρτες τις συνέλεξαν σε photobook και περιοδικό. Μελέτησαν στο διαδίκτυο, ερεύνησαν για ήθη έθιμά τους και συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους για το τελικό αποτέλεσμα. Οι δραστηριότητες των χωρών και οι περιγραφές των παιδιών από τα καλοκαιρινά φεστιβάλ από κοινού δημοσιεύθηκαν σε e-book. Συνέκριναν τα αποτελέσμτά τους μεταξύ των άλλων χωρών και τα ανέλυσαν. Για την επικοινωνία των καθηγητών και των μαθητών χρησιμοποιήθηκαν chat στο twinspace. Ο ρόλος του καθηγητή ήταν ενθαρρυντικός. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και συνεργάστηκαν. Κατόπιν ανακοίνωσαν τα αποτέλσματα το twinspace. Oι μαθητές έγιναν αυτόνομοι, δημιουργικοί.
Integration and Curriculum
Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας α γυμνασίου, ενότητα 6, «Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου», ενότητα 10 «Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μου» και αρχαία β γυμνασίου ενότητα 12 «Τα φαινόμενα απατούν», ενότητα 7 «Η γένεση της θρησκείας και της δικαιοσύνης», ιλιάδα β γυμνασίου ραψωδία Α οι  οι  μαθητές συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολείου είτε έμειναν στο τέλος για τις εργασίες. Τους δόθηκε η ευκαιρία να αναλύσουν ποικίλλα θέματα πολιτισμός, διαφορετικά ήθη έθιμα, ομοιότητες, διαφορές. Τα φυλλάδια που τους δόθηκαν ήταν επακριβώς διατυπωμένα. Η γλώσσα επικοινωνίας ήταν τα αγγλικά και εξάσκησαν, ανέπτυξαν, μίλησαν, έγραψαν, διάβασαν και απέκτησαν περισσότερες δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ομαδοσυνεργατική και δούλεψαν σε ομάδες που επέλεξαν οι ίδιοι. Ο ρόλος του δασκάλου ήταν καθοδηγητικός. Μπόρεσαν να γνωρίσουν την περιοχή τους και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επικοινωνία μεταξύ των χωρών

Η επικοινωνία μεταξύ των χωρών έγινε μέσω του twinspace, του κοινού περιοδικού. Μεταξύ τους μιλούσαν στο φόρουμ και chat. Επίσης στάλησαν προσωπικά μυνήματα με e-mail, και μέσω chatroom  στο facebook.Oι μαθητές επικοινώνησαν μέσω φόρουμ και τα προσωπικά τους μηνύματα, Chat, μηνύματα στο twinspace ήταν ένας γραπτός τρόπος επικοινωνίας εάν ήθελαν να εκφράσουν ευχές, να αλλάξουν χριστουγεννιάτικες κάρτες και πασχαλινές ευχές. Δημιούργησαν στο φόρουμ παιχνίδια, avatar, συνεργάστηκαν για κοινά βιβλία. Το κάθε κράτος τάξη μοιράζεται την εργασία με διαφορετικούς τρόπους. Οι μαθητές ανέπτυξαν, διεύρυναν τους ορίζοντες τους γνωρίζοντας άλλα ηθη, έθιμα, πολιτισμούς. Είδαν ομοιότητες διαφορές. Ασκήθηκε η κριτική τους με την αξιολόγηση.  

          Συνεργασία μεταξύ των χωρών                
Όλες οι χώρες συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα κοινό πλάνο, χρησιμοποιήθηκε το goodle.doc που επιτρέπει να προσθέτεις, να δημιουργείς, να γράφεις τις τελευταίες ημερομηνίες παράδοσης, να συνεργάζεσαι. Όλοι οι μαθητές συνεργάστηκαν στο φόρουμ και οι καθηγητές επίσης. Στο twinspace ανάρτησαν τις δράσεις τους. Τα τελικά αποτελέσματα έγιναν με ξεχωριστή δουλειά, εθνικά γκρούπ, διεθνή γκρούπ και οι μαθητές εργάστηκαν σκληρά στο σχολείο και στο σπίτι.        'Επαιξαν παιχνίδια, αντάλλαξαν κάρτες μέσω ταχυδρομίου Χριστούγεννα, Πάσχα. 'Εκαναν παιχνίδια με το Ηalloween, τον 'Αγιο Βαλεντίνο. Δημιούγησαν κοινό περιοδικο, ανήρτησαν τις φωτογραφίες τους στο padlet. 'Eκαναν αξιολόγηση με google.coc, answergarden, twinspace oι γονείς είπαν τη γνώμη τους για το έργο.      
Xρήση τεχνολογίας                                                                                                                            H τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε από τους μαθητές για να συστήσουν τον εαυτό τους, padlet, να προετοιμάσουν avatar, να προετοιμάσουν κάρτες canva, pixlr.
Eπικοινώνησαν με email, δημιούργησαν από κοινού madmagz και e-book, scribaepub, read.bookcreator.com , www.youblisher.com .
Xρησιμοποίησαν book creator a comic strip για κάποιες καλοκαιρινές δουλειές, answergarden, jigsaw cards, learningapps.org, Turchen για advent calendar.
google.doc
you tube
biteable
www.tricider.com  

Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/09/17/etwinning-programmata-poy-pragmatopoiithikan-sto-scholeio-mas-kata-to-scholiko-etos-2018-19/   
 
Αποτελέσματα
Το πρότζεκτ έγινε με ενθουσιασμό και οι μαθητές δούλεψαν σκληρά στο σπίτι και στο σχολείο. Εργάστηκαν πρόθυμα, ευχάριστα και τους άρεσαν οι ποικίλλες δραστηριότητες αν και κάποιοι θα ήθελαν να έχουν περισσότερες συναντήσεις, αλλά το δύσκολο ήταν ότι ήταν πολυάσχολοι και δεν είχαν πολύ ελεύθερο χρόνο. Χάρη στο πρότζεκτ ανέπτυξαν τις ικανότές τους στον γράπτο και προφορικο λόγο , γιατί δεν αισθανόταν βαρετά , αλλά έβλεπαν τις δραστηριότητες σαν ένα παιχνίδι και το απολάμβαναν. Έχουν επίσης βελτιώσει τις ψηφιακές ικανότητές τους.
Ήταν επωφελές για το σχολείο αυτό το πρότζεκτ, επειδή οι μαθητές μιλούσαν για το έργο στο σπίτι, την οικογένεια και συμμετείχαν, ιδίως οι μαθητές που είχαν πάρει συνέντευξη για τις θέσεις εργασίας που υπήρχαν στο παρελθόν και εκτιμούσαν τις δραστηριότητες. ‘Ετσι διαδόθηκε ένα θετικό συναίσθημα στο σχολείο.
Το πιο σημαντικό επίτευγμα του έργου είναι ότι οι γονείς συνειδητοποίησαν ότι τα παιδιά τους χαίρονται να πηγαίνουν στο σχολείο και ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι μπορούν να συνδυαστούν με διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις με τη γενική ικανοποίηση όλων. Διερευνήσαμε τι σημαίνει το καλοκαίρι για εμάς, ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες για τους μαθητές, ποιες δραστηριότητες διεξάγονται στις χώρες, τις παραδοσιακές αξίες που εξακολουθούν να υπάρχουν, θρύλους και εορταστικές εκδηλώσεις που συνδέονται με την εποχή για να αναβιώσει η πολιτιστική μας κληρονομιά. Για κάθε δραστηριότητα εικόνες ή σχέδια τα παιδιά και ετοιμάσαμε e-book, περιοδικό για να απεικονίσουμε το όνειρό μας. Τα κριτήρια πραγματοποιήθηκαν. Υπήρξε συνεργασία με τη γενικότερη κοινότητα του σχολείου καθώς και των δασκάλων και των μαθητών. Απόδειξη είναι τα υλικά που συμμετείχαν.