Δευτέρα 26 Αυγούστου 2019


Etwinning project “around the world with Willy Fog” έγινε ανάμεσα στις χώρες Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Τουρκία. Διήρκεσε 10 μήνες Οκτώβριο έως Ιούλιο. Οι μαθητές 12-15 χρόνων από την Ελλάδα, συμμετείχαν τα τμήματα Α4, Α5, Β4, Β5 από το 1ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου, με εκπαιδευτικό την κ. Δογάνη Βασιλική.  Σκοπός αυτού είναι να τιμήσει 500 από την επέτειο από τον πρώτο γύρω της Γης. Γι’ αυτό ο χαρακτήρας Γουίλι Φογκ  θα ταξιδέψει γύρω από τον κόσμο για να ανακαλύψει φημισμένους ζωγράφους στο χωροχρόνο. Θα γνωρίσουμε 5 ζωγράφους και θα δημιουργήσουμε ένα διεθνές μουσείο. 
H εφημερίδα μας
σημειώσεις καθηγητών
πλάνο
Πρώτο τρίμηνο .1.Οι μαθητές παρουσιάζουν και ανακαλύπτουν τον Γουίλι Φογκ έως 22 Οκτωβρίου.
2.Ο πρώτος ζωγράφος παρουσίαση της ζωής του και δημιουργία ζωγραφιών. 29 Οκτωβρίου-4 Νοεμβρίου.
3. Δραστηριότητες Χάλογουιν από τον Πικάσσο 5 Νοεμβρίου
4. Ζωγραφίζω τη Γκουέρνικα 12 Νοεμβρίου-26 Νοεμβίου
5. Στέλνουμε χριστουγεννιάτικες κάρτες. 3 Δεκεμβρίου
6.Τηλεδιάσκεψη με καθηγητές, μαθητές.

7.Craft παίζω με τον Πικάσσο 10-17 Δεκεμβρίου.
Δεύτερο τετράμηνο
1.Συνεχίζω να ζωγραφίζω τη Γουέρνικα έως 7 Ιανουαρίου
2.Τελειώνω τη Γουέρνικα 14 Ιανουαρίου
3.Δουλεύω στις διαφορετικές περιόδους, σχεδιάζ βιολί 28 Φεβρουαρίου
4.Δεύτερος ζωγράφος Φικρετ Μουάλα. Παρουσίαση της ζωής του 4 Ιανουαρίου
5. Ξεκινάμε ζωγραφική τζαζ μπάντα 11 Ιανουαρίου-4 Μαρτίου
6.Τρίτος ζωγράφος Μόραλης, παρουσίαση της δουλειάς του έως 11 Μαρτίου.
7.Ζωγραφική έως 25 Μαρτίου
8. Παιχνίδια έως τέλος Απριλίου
Τρίτο τρίμηνο
1.Ζωγράφος Ναντίρ Αφόνσο 4 Μαίου
2.Παρουσίαση 6 Μαϊου
3.Ανακαλύπτω την τεχνική του και αρχίζω 13 Μαίου
4. Δημιουργώ τα έργα του έως 20 Μαϊου
5.Αρχίζω με τον πέμπτο ζωγράφο Ταμάρα Λεμπίτσκα 27 Μαίου
6.Ζωγραφίζω έως 3 Ιουνίου
7.’Εκθεση με τα έργα 10 Ιουνίου
8. Τελειώνω το έργο έως 10 Ιουλίου.
τηλεδιασκέψεις, συναντήσεις  καθηγητών

συναντήσεις μαθητών
‘Ιντερνετ ασφάλεια, αντίγραφα
Φωτογραφίες μαθητών, αντίγραφα
Παρουσίαση των πρότζεκτ
αφίσα
Οι εταίροι
student hello
Curiculum
As συναντήσουμε τον Willy Fog
As συναντηθούμε
Ποιοι είμαστε
Summery around the world with Willy Fog
Τα πιο διάσημα έργα του κόσμου
φόρουμ για μαθητές
H ιδέα
διαλέγουμε το logo
μελέτη των logo
oι ζωγράφοι μας
Πάμλπο Πικάσσο

Halloween works inspired by Picasso
studies Guernica
Picasso periods
Παρουσίαση του Πικάσσο
Fikret Mualla
Presentation of Fikret Mualla
Δημιουργίες Jazz Band
Zωγραφίες εμπενευσμένες από την καθημερινή ζωή
Μόραλης
Μελέτες του Μόραλη
Ελληνικές μελέτες για το Μόραλη
Παρουσίαση του Μόραλη

Ναντίρ Αφόνσο
Βίντεο κέντρο τεχνών Nαντίρ Αφόνσο
Λισσαβόνα, μνημεία
Δουλειά των μαθητών
Παρουσίαση Ναντίρ Αφόνσο
Tαμάρα Λεμπίσκα
Ζωή και έργο
art deco inspiration
Παρουσίαση Ταμάρα Λεμπίσκα
‘Αλλοι ζωγράφοι
Λεξικό τεχνών
Εργασίες Χριστουγέννων
Kώδικας στην τέχνη και εκμάθηση
Xριστουγεννιάτικες κάρτες χειροποίητες
‘Εγινε ανταλλαγή καρτών μεταξύ των χωρών
Διευθύνσεις των χωρών που συμμετέχουν
Χαρούμενα Χριστούγεννα
Παιχνίδια
Τουρκία
παιχνίδια art work Candy crash
Ψάξε τη λέξη
Παιχνίδι μνήμης  Φρίκετ Μουάλα
Ποιος θέλει να γίνει εκατομυριούχος πρόκληση Πικάσσο
Παιχνίδι εμπνευσμένο από το Μόραλη
Kahoot
kahoot about safer internet day
kahoot about etwinning
kahhoot zωγραφιές around the world with Willy Fog
Γίνομαι καλλιτέχνης

6.Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Tο έργο αυτό ευαισθητοποίησε τους μαθητές για την τέχνη. ‘Εγινε ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων με αφορμή τα 10 χρόνια από το θάνατο του Μόραλη για την Ελλάδα. Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον για το μάθημα και ανακοίνωσαν τα έργα τους στην ιστοσελίδα του σχολείου. Επισκέφτηκαν τη έκθεση Μόραλη στην Ελλάδα. Οι μαθητές και οι καθηγητές αντάλλαξαν στοιχεία πολιτισμού με άλλες χώρες. Επισκέφτηκαν την έκθεση Πικάσσο εμπνευσμένη από την αρχαιότητα. Ζωγράφησαν με απλές γραμμές έργα μεγάλων ζωγράφων και ανδείχθηκαν τα ταλέντα των μαθητών. Συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους σε μικρές ομάδες και παρουσίασαν τα έργα τους στην τάξη. Υπήρξε συνεργασία μαθητών , καθηγητών. Απόδειξη είναι τα υλικά που συμμετείχαν.
Αξιολόγηση
rubric για τους δασκάλους
εκθέσεις
Κahoot
Evaluation
4.Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
 Οι συλλογικές δραστηριότητες εκτείνονται πέρα από την επικοινωνία. Υπήρξε άψογη συνεργασία. ‘Εγινε τηλεδιάσκεψη μεταξύ καθηγητών μέσω , chat, skype.
ληστεία στο σχολείο.Έγινε τηλεδιάσκεψη μεταξύ των καθηγητών. Χρησιμοποιήθηκε το φόρουμ, twinspace. Mη τυπική επικοινωνία με meial, facebook.
https://www.youtube.com/watch?v=yAWBv-fxnsc
https://twinspace.etwinning.net/74763/pages/page/652996
https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/3/63/763/74763/files/c1cdc25e.mp4
https://twinspace.etwinning.net/74763/pages/page/470693
e-book collaborative
https://docs.google.com/document/d/1cZoajKONvqXcL9KDIYUQ0Vi0YGe_yh-1xfaPTlzbhMo/edit
Διάδοση του έργου
https://twinspace.etwinning.net/74763/pages/page/648846
http://mestreacasa.gva.es/web/colegiopedroduque/58
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/07/08/etwinning-quot-around-the-world-with-willy-fog-quot/
Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/01/11/%cf%84%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-etwinning-5/
ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών
https://twinspace.etwinning.net/74763/pages/page/648885
Ο Γουίλι Φόγκ έφτασε στην Ελλάδα από την Τουρκία και μετά πήγε στην Πορτογαλία και θα συνεχίσει το ταξίδι του
https://www.youtube.com/watch?v=K8Yiv94ry40
https://www.youtube.com/watch?v=HjvZT14Ofwg&t=42s
https://twinspace.etwinning.net/74763/pages/page/647968
Oι μαθητές διεύρυναν τους ορίζοντες τους και συνεργάστηκαν δημιουργικά με άλλες χώρες.



Διάδοση του έργου


Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου
ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών
Ο Γουίλι Φόγκ έφτασε στην Ελλάδα από την Τουρκία και μετά πήγε στην Πορτογαλία και θα συνεχίσει το ταξίδι του
Video about project
This is all our work along the school year about our artist:
PABLO PICASSO:
FIKRET MUALLA:
YIANNIS MORALIS:
NADIR AFONSO:
TAMARA DE LEMPICKA:

ληστεία στο σχολείο
e-book collaborative
Αποτελέσματα του έργου blog 
https://etwivikidg.blogspot.com/2019/08/etwinningproject-around-world-with.html

Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/09/17/etwinning-programmata-poy-pragmatopoiithikan-sto-scholeio-mas-kata-to-scholiko-etos-2018-19/

Χρήση της τεχνολογίας
H τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε για την καλύτερη συνεργασία μεταξύ καθηγητών και μαθητών. Τηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας, και μόνο οι μαθητές που επέτρεψαν οι γονείς τους ανακοίνωσαν τα αποτελέσματά τους στο διαδίκτυο.Τα αποτελέσματα είναι έργα των μαθητών και όχι προϊόν αντιγραφής.
‘Ολοι οι μαθητές εξίσου συνεργάστηκαν.  Χρησιμοποιήθηκαν:
You tube
docs.google.com
twinspace
forum
answergarden.ch
create.Kahoot.it
photocollage.com
Παιδαγωγικοί μέθοδοι
Oι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η ομαδοσυνεργατική οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και μελέτησαν τον Πικάσσο, Μόραλη, Φρίκετ Μουάλα, Ναντιρ Αφόνσο, την Ταμάρα Λεμπίτσκα.  Ερεύνησαν τη ζωή τους, τα έργα τους και στη συνέχεια δημιούργησαν τα δικά τους και τα παρουσίασαν στην τάξη και στο σχολείο. Συνέκριναν τις ζωγραφιές τους με τους συμμαθητές τους και με τις άλλες χώρες και τις παρουσίασαν. Ο ρόλος του καθηγητή ήταν να ενθαρρύνει τους μαθητές στις εργσίες τους  στους κορυφαίους ζωγράφους. Οι μαθητές δημιούργησαν, λειτούργησαν αυτόνομα, έπαιξαν και συνεργάστηκαν με τους καθηγητές τους και τις άλλες χώρες. Χρησιμοποιήθηκε η παρατήρηση και έκφραση στη ζωγραφική. Για την καλύτερη διευκόλυνση τους επικσέφτηκαν την έκθεση Μόραλη 10 χρόνια από το θάνατό του, ώστε να αποδώσουν καλύτερα το ζωγράφο, τις απλές γραμμές, τα γεωμετρικά σχήματα. Έπρεπε μόνοι τους να επιλέξουν τον τρόπο που θα αποδώσουν τους ζωγράφους. Μόνοι τους χρησιμοποίησαν τις επιδεξιότητές τους για να μιλήσουν σε πραγματικό ακροατήριο. Οι μαθητές απέκτησαν βαθιά γνώση, κριτική επιδεξιότητα, ικανότητες επικοινωνίας για να δημιουργήσουν ένα αυθεντικό πρότζεκτ. Το πρότζεκτ δημιούργησε δραστηριότητα, ενέργεια σε μαθητές και δασκάλους.
Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
Οι μαθητές εργάστηκαν κατά τη διάρκεια του σχολείου και κάποιες φορές στο τέλος αν χρειαζόταν αυτό. Τα μαθήματα στα οποία χρησιμοποιήθηκε ήταν η γλώσσα α γυμνασίου ενότητα 6 «Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου», ενότητα 10 «Γνωρίζω τον τόπο μου , τον πολιτισμό μου». Ιλιάδα Β γυμνασίου ραψωδία Α,Π. Το μάθημα της γλώσσας και των αρχαίων έγινε βιωματικό, οι μαθητές συναγωνίστηκαν σε ποικίλλα θέματα, γνώρισαν άλλους λαούς πολιτισμούς. Οι οδηγίες που δόθηκαν στους μαθητές για τις δραστηριότητες που έπρεπε να κάνουν ήταν σαφείς.