Κυριακή 25 Αυγούστου 2019


Etwinning project «Βe the Change, Take the Challenge1819” οι χώρες που συμμετείχαν Ελλάδα,Τσεχία, Ιταλία, Ισπανία, Νορβηγία, Ρουμανία, Τουρκία, Σλοβενία, Σουηδία, Γερμανία, Ουγγαρία,Πορτογαλία, Ουκρανία, Αρμενία, Βέλγιο, Γαλλία. Στην Ελλάδα από το 1ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου υπεύθυνη ήταν η κ.Βασιλική Δογάνη. Τα τμήματα που έλαβαν μέρος ήταν Α4,Α5,Β1,Β2,Β3,Β4,Β5. Διάρκεια του προγράμματος 11 μήνες Αύγουστος 2018- Ιούνιος 2019. Οι μαθητές 12-15 χρονών θα αποκτήσουν διεθνείς σχέσεις και θα αναπτύξουν σύγχρονες δεξιότητες του 21ου αιώνα. Σκοπός αυτού του πρότζεκτ είναι οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τους 17 παγκόσμιους Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης. Να δημιουργηθεί ένας ασφαλής χώρος όπου οι σπουδαστές θα μπορούσαν να συναντήσουν διεθνείς συνομηλίκους και να γίνουν μέλη μιας παγκόσμιας κοινότητας. Να γίνουν αρμόδιοι χρήστες εργαλείων ΤΠΕ και να μάθουν να εκφράζονται ηλεκτρονικά Σκοπός είναι οι μαθητές να γίνουν ενεργοί πολίτες και να βελτιώσουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Οι μαθητές να κατανοήσουν τη δύναμη να επιλύουν όλοι μαζί σύνθετα κοινωνικά προβλήματα, να ενεργοποιήσουν τα μέλη της κοινότητας. 
Η εφημερίδα μας
Σχολεία που συμμετέχουν στο πρότζεκτ
Χρονοδιάγραμμα
Θέμα
ΠΛΑΝΟ
Σεπτέμβριος 2018
-Εργασία 1
-Padlet-Γνωριμία μεταξύ τους / Skype συνεδρίες
Σεπτέμβριος 2018-Απρίλιος 2018-Skype συνεδρίες
Σεπτέμβριος 2018
-Εργασία 2
-Infographs- Οι μαθητές δημιουργούν χάρτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα της δικής τους επιλογής στις δικές τους χώρες / κοινότητες
Οκτώβριος 2018-Εργασία 3-Poll- Οι μαθητές επιλέγουν τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν τώρα (χρησιμοποιώντας το Tricider ή άλλο λογισμικό brainstorming)Εργασία 3α Οι μαθητές δημιουργούν ένα βίντεο 90 δευτερολέπτων χρησιμοποιώντας το FlipGrid
Νοέμβριος 2018-Εργασία 4-Οι φοιτητές εργάζονται σε διεθνείς ομάδες και δημιουργούν τα δικά τους blogs χρησιμοποιώντας το WordPress ή άλλους ιστοτόπους
Εργασία 4
-Οι μαθητές επιλέγουν ένα πραγματικό πρόβλημα που έχει σημαντικό ενδιαφέρον / Διεθνείς Ομάδες
Δεκέμβριος 2018-Μάρτιος 2019 - οι μαθητές δημιουργούν παρουσιάσεις ή αφίσες χρησιμοποιώντας τις Διαφάνειες Google ή άλλο λογισμικό και τις δημοσιεύουν στα ιστολόγιά τους.Κάθε παρουσίαση πρέπει να περιλαμβάνει: Μια σαφής εισαγωγή και το συγκεκριμένο πρόβλημα που επιλέξατε.
Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
Από το Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο του 2018, η κύρια μας εστίαση ήταν στους Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης. Κάθε εβδομάδα, περάσαμε 90 λεπτά ολοκληρώνοντας όλα τα καθήκοντα και συνδέοντάς τα με το πρόγραμμα σπουδών μας στη γλώσσα α γυμνασίου, ενότητα 3,»Ταξίδι στον κόσμο της φύσης», ενότητα 10»Γνωρίζω τον τόπο μου και τον ποτισμό μου» Στη λογοτεχνία β γυμνασίου, ‘Αντον Τσέωφ «’Ενας αριθμός», Γ.Μαγκλής»Γιατί», Μ.Ιορδανίσου, «Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας», Τ.Νικηφόρου, «Οταν πεθαίνει ένα παιδί», Αρχαία β γυμνασίου, ενότητα 11 «Ο σεβασμός στους γονείς», Αρχαία Ιλιάδα, ραψωδία Α. Κατά τη διάρκεια του σχολείου ή και στο τέλος δόθηκαν φυλλάδια που εξηγήθηκε ακριβώς τι έπρεπε να κάνουν. Εργαστηκαν χωρισμένοι σε ομάδες, ερεύνησαν στι διαδίκτυο τουε στόχους και τους παρουσίασαν στους συμμαθητές τους στην τάξη. Ο ρόλος του καθηγητή ήταν εποπτικός. Το πρόγραμμα αυτό βοήθησε τους μαθητές να ενισχύσουν τις ακόλουθες ικανότητες:-για την δημιουργία ψηφιακών κειμένων-γρήγορα-ικανότητα να εκφραστείτε κατά τη διάρκεια συνεδριών Skype / Flipgrid- ψηφιακή ικανότητα / ψηφιακή παιδεία. Δεξιότητες του 21ου αιώνα: δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, κριτική σκέψη- κοινωνικές και πολιτικές ικανότητες: οι μαθητές έπρεπε να αλληλεπιδρούν με άλλους ανθρώπους, να προσαρμόζονται σε μια κατάσταση και να εργάζονται υπό πίεση και συχνά εργάζονται σε μια ομάδα- οι αρχικοί μαθητές έπρεπε να μετατρέψουν τις ιδέες σε δράση-όλοι οι σπουδαστές έπρεπε να οργανώσουν τη δική τους εκμάθηση, είτε μεμονωμένα είτε σε ομάδες, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.
Συναντήσεις on line
Twitter και Microsoft teams
Online sessions
1η εργασία
Οι μαθητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε μια σειρά ψηφιακών εργασιών σε τοπικές, εθνικές και διεθνείς ομάδες. Οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν από κοινού τα καθήκοντα στα οποία ήθελαν να επικεντρωθούν.
Πάρτε μια φωτογραφία όλων των φοιτητών που αναλαμβάνουν πρωτοβουλία στις τοπικές ομάδες SDGsΟι σπουδαστές έπρεπε να παρουσιάσουν όλους τους μαθητές και τους δασκάλους από το σχολείο τους που εργάζονταν σε ένα ή σε όλα τα διαφορετικά SDG. Αργότερα οι μαθητές κλήθηκαν να το δημοσιεύσουν στο Twitter χρησιμοποιώντας το hashtag: # bethechangetakethechallenge1819
·         Εργασία 2: Ψηφιακές αφίσες
·         Οι μαθητές θα κληθούν να κάνουν αφίσες με SDG χρησιμοποιώντας Canva, Piktochart, Adobe Spark ή Buncee. Μια αφίσα ανά SDG. Οι αφίσες θα μπορούσαν να δείχνουν γεγονότα, να εξηγήσουν τι είναι κάθε SDG ή πώς σχετίζονται με τους σπουδαστές και το προσωπικό. Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκτελούν μια εκστρατεία όπου οι αφίσες να είναι κρεμασμένες σε διάδρομους, αίθουσες διδασκαλίας ή αίθουσες εισόδων. Αφού οι αφίσες είναι επάνω, διοργανώστε έναν διαγωνισμό στον οποίο οι μαθητές μπορούν να κερδίσουν ένα βραβείο. Μπορείτε να ανεβάσετε τις αφίσες σας σε αυτή την παρουσίαση της Google, αλλά προσπαθήστε να κρατήσετε τις αφίσες σας με αριθμητική σειρά, ώστε να έχουν νόημα.
Απαιτήσεις για την Προφορική Παρουσίαση:
Θα ετοιμάσετε 5-8 λεπτά προφορική παρουσίαση που διευκρινίζει το πρόβλημα που αντιμετωπίζεται και την ιδιαίτερη λύση που προσφέρεται. Η προφορική παρουσίαση πρέπει να περιλαμβάνει:• Μια σαφής εισαγωγή και το συγκεκριμένο πρόβλημα που επιλέξατε• Μια σαφή λογική για το λόγο ότι αυτό είναι ένα πραγματικό πρόβλημα• Γιατί αυτό αποτελεί πρόβλημα για την παγκόσμια κοινότητα;• Ποιος ή τι βλάπτεται από το πρόβλημα;• Πόσο μεγάλο είναι αυτό το πρόβλημα;• Γιατί πρέπει να ενεργήσουμε τώρα; Μια συζήτηση για τις πολλές πιθανές λύσεις που εντοπίστηκαν για το επιλεγμένο πρόβλημα. Η λύση σας πρέπει να προσδιορίσει και να αναπτύξει τα εξής:
• Καθορίστε μια σαφή πορεία δράσης. Η χρήση τουλάχιστον 3 πηγών προσθέτοντας αξιοπιστία στο πρόβλημα και την παρουσίασή σας. Όλες οι πηγές πρέπει να αναφέρονται στο στυλ παραπομπής APA.
Εργασία 3 Προφορικές παρουσιάσεις
·         Εργασία 3: Ηλεκτρονικές συνεδρίες - διεθνείς ομάδεςΟι μαθητές συμμετείχαν στις περιόδους Skype Ήταν μια τέλεια ευκαιρία για τους μαθητές να συνδεθούν με συνομηλίκους από όλο τον κόσμο και να βελτιώσουν τις προφορικές και τις παρουσιάσεις τους.Χρησιμοποιείται το εργαλείο FlipGrid! Αυτό το έργο σας δίνει την ευκαιρία να επιλέξετε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που επηρεάζει τον κόσμο (δείτε τους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης), να διερευνήσετε το πρόβλημα και να σχεδιάσετε μια διαδικασία για τη λύση του. Η αποστολή θα κορυφωθεί με μια προφορική παρουσίαση που θα αναλύει τη σημασία του επιλεγμένου προβλήματος μαζί με μια προτεινόμενη λύση και τον τρόπο υλοποίησής της.Κάθε μαθητής θα επιλέξει ένα πραγματικό πρόβλημα που έχει σημαντικό ενδιαφέρον και το οποίο έχει αντιμετωπίσει ο ΟΗΕ.

Εργασία 4
Εργασία 4: Προφορικές παρουσιάσεις - τοπικές και περιφερειακές ομάδες. Αυτό το καθήκον έδωσε στους σπουδαστές σας την ευκαιρία να επιλέξουν ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που επηρεάζει τον κόσμο (ρίξτε μια ματιά στους 17 στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης), να διερευνήσει το πρόβλημα και να σχεδιάσει μια διαδικασία για τη λύση του. Η αποστολή κορυφώθηκε με μια προφορική παρουσίαση που περιγράφει τη σημασία του επιλεγμένου προβλήματος μαζί με μια προτεινόμενη λύση και πώς θα υλοποιηθεί.Κάθε φοιτητής έπρεπε να επιλέξει ένα πραγματικό πρόβλημα που είχε σημαντικό ενδιαφέρον και το οποίο αντιμετώπισε ο ΟΗΕ.
Εργασία 5: Δημιουργία Ανακοινώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (PSAs) - Διεθνείς Ομάδες
Εργασία 6:
Επιτραπέζια παιχνίδια - τοπικές και περιφερειακές ομάδεςΤΡΟΧΟΣ που γυριζει GoGoals


Δημιουργία Ανακοινώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (PSAs)
Βήμα 1: Παρουσίαση του Περιεχομένου: Στόχοι Αειφόρου Ανάπτυξης και να ζητήστε από τους μαθητές να επιλέξουν ένα στόχο που να αντηχεί μαζί τους προσωπικά. (Όσο πιο σχετική και ουσιαστική γίνεται αυτή η εργασία, τόσο περισσότερη προσπάθεια θα έχουν οι σπουδαστές σας σε σχέση με αυτό το έργο).
Βήμα 2: Ζητήστε από τους σπουδαστές να ερευνήσουν το περιεχόμενο (μπορείτε να τους δείξετε προς δύο πόρους στο διαδίκτυο).
Βήμα 3: Δημιουργήστε PSA με διάρκεια 30 δευτερολέπτων / 90 δευτερολέπτων. Οι φοιτητές θα σχεδιάσουν τα δικά τους PSAs για να αυξήσουν την ευαισθητοποίηση των συναδέλφων τους σχετικά με τον επιλεγμένο στόχο τους. Τα PSA είναι βίντεο που δημιουργήθηκαν για να ευαισθητοποιήσουν και να αλλάξουν τη στάση και τη συμπεριφορά του κοινού σε ένα κοινωνικό ζήτημα. Εξηγήστε ότι τα αποτελεσματικά PSA έχουν συχνά ένα ισχυρό μήνυμα που κολλάει με τον θεατή, κάνοντας συχνά μέρος της συλλογικής ψυχής της κοινωνίας. Διανείμετε το φύλλο εργασίας "Plan your PSA" / storyboard και ζητήστε από τους μαθητές σας να το συμπληρώσουν. Ένας πίνακας προβολής είναι ένας οπτικός τρόπος για να προγραμματίσετε τη δράση για τηλεοπτικές εκπομπές ή βίντεο. Οι σκηνοθέτες και οι εμψυχωτές ταινιών χρησιμοποιούν ιστορίες για να σχεδιάσουν την σκέψη και τις ιδέες τους.
ΟΔΗΓΙΕΣ: Στο παρακάτω κενό πλαίσιο, σχεδιάστε ένα ισχυρό PSA που αυξάνει την ευαισθητοποίηση μεταξύ των κοριτσιών σχετικά με το SDG που επιλέξατε. Χρησιμοποιήστε τις γραμμές ήχου για να περιγράψετε τη μουσική, τα ηχητικά εφέ και τον διάλογο που θα συμπεριληφθούν. Η γραμμή ειδικών επιπτώσεων (SFX) θα πρέπει να περιγράφει τα αποτελέσματα που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε, όπως παραμόρφωση, θόλωση και αλλαγή χρώματος. Οι γραμμές κειμένου θα πρέπει να περιέχουν οποιεσδήποτε λέξεις, όπως τίτλους ή πιστώσεις, που θα εμφανίζονται στην οθόνη.
Μέθοδοι διδασκαλίας
1. Ανοιχτές οδηγίες - τα μαθήματα είναι δομημένα έτσι ώστε να δίνονται πολλαπλές / σύνθετες απαντήσεις: οι μαθητές δεν κατευθύνονται απλά προς μία σωστή απάντηση.2.Η ολοκληρωμένη μάθηση- συγκεντρώνει το περιεχόμενο και τις δεξιότητες από περισσότερα από ένα θεματικά πεδία3.Η έρευνα μάθησης- κατευθύνεται από ερωτήσεις, προβλήματα ή προκλήσεις που οι μαθητές εργάζονται για την αντιμετώπιση. 4.Επικαλυπτική μάθηση-μάθηση παρέχει εμπειρία πέρα από την τάξη. Αντιμετώπιση πραγματικών προβλημάτων. 5. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία - παρέχει ευκαιρίες στους μαθητές να παρουσιάζουν ενεργά τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε συμμαθητές και / ή να ενεργούν ως εκπαιδευτικοί και μέντορες.6.Εκπαίδευση βασισμένη στις συνεργασίες - αφορά τους μαθητές που πραγματοποιούν ουσιαστικές επαφές με τους εκπαιδευτικούς, τους εμπειρογνώμονές, τους οργανισμούς, την κοινότητά τους και μεταξύ τους.7.Δυναμική μάθηση. Oι μαθητές συγκρίνουν, ερευνούν, αναλύουν και ενθαρρύνονται να συνεργάζονται μεταξύ τους, με άλλους λαούς και με τους δασκάλους τους. Μαθαίνουν να είναι αυτόνομοι και δημιουργικοί.
Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος, οι μαθητές επιδιώκεται να κατανοήσουν την επίλυση προβλημάτων και ιδιαίτερα να κατανοήσουν καλύτερα τους Στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης (SDG) και τις προκλήσεις για την επίτευξή τους. Επίσης είναι δυνατό με το etwinning να καταστoύν οι μαθητές ικανοί χρήστες εργαλείων ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Επιπλέον  να συναντήσουν διεθνείς μαθητές και να γίνουν μέλος μιας παγκόσμιας κοινότητας καθώς και να συμμετέχουν σε συζητήσεις που βοηθούν τη σκέψη. Μπορούν ακόμη να προβούν σε δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να διερευνήσουν τα παγκόσμια προβλήματα και τις επιχειρηματικές δεξιότητες. Ακόμη να αποκτήσουν πραγματική γνώση σχετικά με τα παγκόσμια προβλήματα. Υπήρξε συνεργασία με τη γενικότερη κοινότητα δασκάλων, μαθητών και απόδειξη είναι το υλικό που συμμετείχαν. Κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αυτού του έργου, οι σπουδαστές βελτίωσαν τις οργανωτικές και ερευνητικές δεξιότητές τους, ανέπτυξαν καλύτερη επικοινωνία με τους συνομηλίκους τους και συνεργάστηκαν με ανθρώπους από διαφορετικό υπόβαθρο.Το έργο αυτό ήταν επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στο πρόγραμμα σπουδών. Αυτό που απολάμβανα περισσότερο, κατά την εποπτεία και την εκτέλεση αυτού του παγκόσμιου και συνεργατικού σχεδίου, ήταν να βλέπουμε τους μαθητές να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους στην κριτική σκέψη και την έκφραση των δικών τους ιδεών. Παρόλο που πολλά καθήκοντα ήταν πολύ σαφή, ήθελαν να τα προσαρμόσουν στα συμφέροντά τους. Εκτός αυτού, οι δάσκαλοι έγιναν φίλοι που είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να συμβεί όταν οι εκπαιδευτικοί προσχωρήσουν σε προγράμματα και γίνουν παγκόσμιοι μαθητές μαζί με τους μαθητές τους. Be the Change, Take the Challenge Το 1819 με βοήθησε να ενεργοποιήσω το πρόγραμμα σπουδών με πραγματικό ενδιαφέρον και να προκαλέσω την επιθυμία των μαθητών μου να εξερευνήσουν, να ερευνήσουν και να κατανοήσουν τον κόσμο τους.
Netiquet
Aξιολόγηση του πρότζεκτ-Αποτελέσματα
Dissemination
Xρήσιμες ιστοσελίδες
‘Ερευνα –ερωτηματολόγιο
Τελικό αποτέλεσμα
assignment 4
Assignment 4
goal 2 zero hunger
goal 8 economic growth with science, goal 9 innovation
goal 4 quality education, goal 10 reduce inequalities, human rights
goal 3 good health and well being

goal 13 climate action, goal 11 sustanable cities
goal 13 climate action, goal 2 zero hunger
goal 7 affortable and clean energy, goal 14 climate action
goal 1 no poverty
goal 9 industry, innovation and infracture
goal 13 Climate action
Goal 16 Peace
goal 3 Good health
goal 5 gender equality
Goal 11 Sustanable cities, goal 12 Life below water
Goal 6 clean  water, goal 14 Life below water, goal 11 sustanable cities
Global goal 11 Sustanable cities, goal 13 Climate action
Main website
https://bethechangetakethechallenge1819.wordpress.com/

Ιστοσελίδα με το έργο μας
Επικοινωνία
 Φέτος, οι ομάδες της Microsoft ήταν ο κόμβος μας για την παγκόσμια συνεργασία και το TwinSpace για δικτύωση και προγραμματισμό μεταξύ ευρωπαίων καθηγητών. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε αυτό το έργο έλαβαν όλες τις λεπτομέρειες κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Έχουν σταλεί πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε όλους τους συμμετέχοντες, εξηγώντας όλα τα καθήκοντα, τις ευθύνες, τα εργαλεία, τα στοιχεία επικοινωνίας, τα έντυπα συναίνεσης και τα χρονοδιαγράμματα.Κατά τη διάρκεια των εργασιών 3 και 4, οι μαθητές εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες. Συμμετείχαν σε ηλεκτρονικές συνεδρίες κατά τις οποίες θα μπορούσαν να συναντήσουν μερικούς από τους εταίρους του έργου σε πραγματικό χρόνο. Εκτός αυτού, χρησιμοποιήσαμε το Flipgrid έτσι ώστε οι σπουδαστές που ζουν εκτός Ευρώπης να μπορούν επίσης να αλληλεπιδρούν με τους Ευρωπαίους φοιτητές.https://padlet.com/barbara_anna_zi/2zpd6pirc8lx

Συνεργασία
Η συνεργασία ήταν το κλειδί για μια επιτυχημένη ομάδα που δημιουργήσαμε σε αυτό το έργο.Η συνεργασία σε αυτό το έργο επηρέασε τις ακόλουθες πτυχές αυτού του έργου: Πολιτισμός: η ποικιλομορφία ήταν ευπρόσδεκτη και κάθε φωνή εκτιμήθηκε. Η ανατροφοδότηση εκτιμήθηκε-Συστήματα: οι καθηγητές εργάστηκαν σε δικτυωμένες ομάδες με σαφείς ρόλους και σχέσεις. Οι ρόλοι και οι ευθύνες επεξηγήθηκαν σαφώς στην αρχή του έργου.
'Εγινε επίσημη και ανεπίσημη συνεργασία. Μέσω email, twitter. Μηχανισμός: εστιάσαμε στην κοινωνική ευαισθητοποίηση, στην αυτοδιαχείριση και προσπαθήσαμε να οικοδομήσουμε δεξιότητες σχέσης-Skill set: χρησιμοποιήθηκε η διαχείριση του έργου και η σχεδιαστική σκέψη- Εργαλεία: Χρησιμοποιήθηκαν εργαλεία επικοινωνίας και διαχείρισης έργων όπως οι ομάδες Microsoft και η FlipgridΟι μαθητές κλήθηκαν να δημοσιεύσουν τα τελικά προϊόντα τους στο TwinSpace / στο διαδίκτυο. Τους ενθαρρύνουμε να δημοσιεύσουν το έργο τους σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, έτσι ώστε άλλοι μαθητές από όλο τον κόσμο να μπορούν να ελέγχουν το έργο τους.
TΕΧΝΟΛΟΓΊΑ
1.Communication-Skype/ Webroom /Appear. in / Microsoft Teams/Flipgrid
2.Posters- Canva/ Adobe Spark/Genial.ly
3.PSA- Anchor
4.Management tools-Microsoft Teams/ Planner/ Google Keep/Asana/ Google Docs
5.Video tools- WeVideo/ Rocketium/MySimpleShow
6.Polling- Google Forms/ Microsoft Forms
7.Content curation-Wakelet
8.Writing-HemingwayApp/ Grammarly/ Slick Write
9.padlet.com
10.you.tube
11.docs.google.com
Τηρήθηκαν οι κανόνες ασφαλείας, μόνο στους μαθητές δόθηκε άδεια πό τους γονείς ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματά τους. Δεν αποτελούν προϊόν αντιγραφής, αλλά πρωτογενή αποτελέσματα των μαθητών.
Όλοι οι μαθητές εξίσου συνεργάστηκαν με τους καθηγητές και τους υπευθύνους του προγράμματος.