Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020


Στο etwinningsustainable poetry” για το έτος  2019-2020 συμμετείχαν η Ελλάδα, Σουηδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Σερβία, Τουρκία, Γερμανία, Ρουμανία, Γαλλία. Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση των 17 βιώσιμων στόχων της ανάπτυξης. Οι μαθητές μέσω της ποίησης καλλούνται να ενεργοποιηθούν για ένα καλύτερο βιώσιμο μέλλον. Οι μαθητές μέσω της δημιουργικής γραφής εκφράζονται με νέους τρόπους έκφρασης, αναπτύσουν τεχνολογικές δεξιότητες, επικοινωνία μέσω της ποίησης με άλλους λαούς, ελεύθερη έκφραση, δημιουργικότητα για μια σωστή βιώσιμη ανάπτυξη. Σκοπός είναι να αναπτύξουν νέες ικανότητες τον 21ο αιώνα σκέψης, δουλειάς στο σχολείο, στη ζωή τους στην κοινωνία.  
Common Blog
en.sustainablepoetry.se
twinspace
goal 11, goal 13
We celebrate world poetry day through convid virus time
poetry through convid virus days
earth day
etwinning day

collaboratively poetry book for sustainable future
dissemination on social media facebook, twitter, intagram
#sustainablepoetry

creating poems
celebration of poetry day #sustainable poetry
dissemination
common blog
common book
Ποιήματα των μαθητών στη διάρκεια της  πανδημίας
Σχετικά με τους βιώσιμους στόχους

1.Παιδαγωγική Καινοτομία
 
Κατάτη διάρκεια του έργου οι μαθητές επέλεγαν τους στόχους που θα ασχοληθούν με ψηφοφορία και δημοκρατικό τρόπο και στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες ανέπτυξαν κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η
project based learning όπου οι μαθητές συζήτησαν για τους βιώσμους στόχους και δημιούργησαν ποιήματα. ‘Ετσι έγιναν δημιουργικοί και αυτόνομοι. Στη συνέχεια ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα στην τάξη και στη συνέχεια μέσω του twinspace στις υπόλοιπες χώρες. Xρησιμοποιήθηκε η παιδαγωγική μέθοδος Φρενέ με τη δημιουργία μικρών βιβλίων σχετικών με τους βιώσιμους στόχους της ανάπτυξης.

2.Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας α γυμνασίου ενότητα 3,4,5 και λογοτεχνίας α Λούις Σεπούλβεδα «Μαύρο κύμα», Αγγελική Βαρελά» Η νίκη του Σπύρου Λούη», Τέλλος ‘Αγρας, «Το ξανθό παιδί», Νικηφόρος Βρετάκος, «Το παιδί με τα σπίρτα», α γυμνασίου οι μαθητές εκφράστηκαν δημιουργικά μέσω της ποίησης, έγιναν δάσκαλοι και πρωταγωνιστές. Χωρισμένοι σε μικρές ομάδες με τη μέθοδο project based learning δημιούργησαν ποίηματα και τα ανακοίνωσαν στην τάξη. Ο ρόλος του δασκάλου ήταν εποπτικός. Στη συνέχεια ανακοίωσαν  τα αποτελέσματα στο  twinpsace, αντάλλαξαν τα ποίηματα με τις άλλες χώρες. Γιόρτασαν την ημέρα της ποίησης. Κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού συνέχισαν να γράφουν ποιήματα και  ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
Η επικοινωνία με τους συνεργάτες σας έγιενε μέσω email και του twinpace. Eπίσης μέσω social media facebook, instagram, twitter. Στην αρχή επικοινώνησαν οι καθηγητές μέσω email και συζήτησαν το σχέδιο του έργου. Κατόπιν οι μαθητές  δημιούγησαν τα έργα τους. Ο ρόλος που τους δόθηκε ήταν πρωταγωνιστικός και ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα στην τάξη. Αντάλλαξαν email  επικοινώνησαν μέσω skype  με τις άλλες χώρες. Αντάλλαξαν ποιήματα μέσω facebook, Instagram, twitter. Επίσης δημιούργησαν ιστοσελίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων τους.

4.Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
Οι συλλογικές δραστηριότητες εκτείνονται πέρα από την επικοινωνία. Οι συνεργάτες από κάθε χώρας μέσω της τέχνης και της ποίησης είχαν σα στόχο τη προώθηση των 17 βιώσιμων στόχων της ανάπτυξης. Μέσω της δημιουργικότητας  δημιουργήθηκε κοινό e-book. Eπίσης δημιουργήθηκε κοινό blog.  Επικοινωνούσαν μέσω facebook, instagram, twiter . Aνακοίνωσαν τα κοινά αποτελέσματα στο twinspace. Ο ρόλος του δασκάλου ήταν συνεργατικός, εποπτικός. Tα τελικά αποτελέσματα είναι προϊόν συνεργασίας όλων των χωρών.
  
5.Χρήση της τεχνολογίας
Genially, photocollage, you tube, twinpace, blog, email, facebook, instagram, twiter., storyjunmper H τεχνολογία από τους συνεργάτες και τους μαθητές χρησιμοποιήθηκε  για την περαιτέρω διεξαγωγή του έργου.

6.Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Tο έργο είχε αντικτυπο στους μαθητές σας γιατί έγιναν πρωταγωνιστές και εκφράστηκαν δημιουργηκά μέσω της δημιουργικής γραφής και της ελεύθερης έκφρασης και  μέσα στην τάξη εκφράστηκαν ελεύθερα, συνεργάστηκαν με άλλες χώρες. Ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού συνέχισαν να εργάζονται δημιουργικά. Ωφέλησε την εργασία μου ως εκπαιδευτικός, γιατί εκφράστηκα με καινοτόμους τρόπους διδασκαλίας, το μάθημα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον για μένα, γιατί κάθε φορά ανακάλυπτα καινούργιους τρόπους για να  εκφραστούν οι μαθητές μέσω της δημιουργικής γραφής και της ποίησης.
Το σχολείο μας ωφελήθηκε από τη συμμετοχή του σε αυτό το έργο, γιατί οι μαθητές συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με άλλα τμήματα και ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα στην τάξη και στο σχολείο. Επίσης εξαλήφθηκαν τυχόν διαφορές μεταξύ τους μέσω δημιουργικών τρόπων έκφρασης. Συνεργάστηκαν επιπλέον με λαούς άλλων χωρών και διαπίστωσαν ότι η ποίηση είναι κοινός τρόπος έκφρασης μεταξύ των λαών που μπορεί να τους ενώσει για έναν κοινό παγκόσμιο στόχο που είναι ένας βιώσιμος πλανήτης.
Το πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα του έργου είναι η δημιουργικότητα και η ελεύθερη έκφραση των μαθητών στα πλαίσια του μαθηματος της λογοτεχνίας κι της γλώσσας. Εξάσκηση στα αγγλικά  και τις νέες τεχνολογίες. Η δημιουργία κοινού βιβλίου και ιστολογίου ανάμεσα στις χώρες είναι ένα σημαντικό αποτέλεσμα του έργου.