Κυριακή 28 Ιουνίου 2020

To etwinning "Let's create the biggest reading club in Europe II" πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας 1ο γυμνάσιο Μαρκοπούλου ανάμεσα στις χώρες Ελλάδα, Ισπανία, Πολωνία, Πορτογαλλία, Ιταλία, Τουρκία. Οι μαθητές 12-15 χρόνων , αριθμός μαθητών 70, oι τάξεις Α, Β5, Γ1, Γ4. Στα πλαίσια του μαθήματος λογοτεχνία, γλώσσα Α,Β,Γ γυμνασίου. Σκοπός ήταν η δημιουργία λέσχης ανάγνωσηςκαι η προώθηση της φιλαναγνωσίας. Για δεύτερη χρονιά συνεργαστήκαμε με τους εταίρους στο etwinning. Προβλέπεται η ανάγνωση ολόκληρου βιβλίου από το αναλυτικό πρόγραμμα. Στόχος η βιώσιμη ανάπτυξη goal 4 ποιοτική εκπαίδευση, goal 16, ειρήνη, δικαιοσύνη, 17 συνδυασμός στόχων. Οι μαθητές ψήφησαν το βιβλίο Φόερ"Εξαιρετικά δυνατά απίστευτα κοντά" και ακολούθησε debate ανάμεσα στις χώρες. Mετά ψήφισαν το βιβλίο “The last command”, Clark κατά τη διάρκεια του κορωνοιού και ακολούθησε debate ανάμεσα στις χώρες.            
Eφαρμόστηκαν ποικίλες παιδαγωγικές μέθοδoι. Οι μαθητές  με βιωματικές ασκήσεις κατανόησαν την έννοια της αλληλεγγύης, του σεβασμού του άλλου, την εξάλειψη της διαφορετικότητας. Γιορτάστηκε η ημέρα των ευρωπαϊκών γλωσσών στην αρχή της χρονιάς. Οι μαθητές δημιούργησαν παιχνίδια και έπαιξαν με τις άλλες χώρες. ‘Αλλη παιδαγωγική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η project based learning. Oι μαθητές στα  πλαίσια του μαθήματος της λογοτεχνίας όλη η Α’ γυμνασίου, β5’ και Γ4‘ γυμνασίου οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες για την ανάγνωση, ανάλυση και κατανόηση λογοτεχνικών βιβλίων. οι μαθητές αλληλεπιδρούν με τους εταίρους τους και συνεργάζονται χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους, όπως συλλογή πληροφοριών, επίλυση προβλημάτων, έρευνα, συνεργατική δουλειά.
Ακολουθήσαν learning research activities και remote learning activities ώστε να αποκτήσουν γνώσεις στα λογοτεχνικά κείμενα και να έχουν κριτική σκέψη.  Δεν είχαν μόνο να διαβάσουν αλλά μετά ακολουθούσε το debate τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Εφαρμόστηκε η παιδαγωγική μέθοδος Φρενέ και οι μαθητές έγραψαν μικρά βιβλία. Επίσης εφαρμόστηκε η αλληλογραφία με τους μαθητές της Α γυμνασίου  Αρτέμιδας που εφαρμόζουν αυτή τη μέθοδο στα πλαίσια του προγράμματος Φρενέ. Οι μαθητές έπρεπε να αποκτήσουν δημοκρατική συνείδηση και έγινε συμβούλλιο τάξης. Αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις και ψήφισαν. Μόνοι τους αποφάσισαν το μαθητή που θα έκανε το debate.  ‘Εγιναν δημοσιογράφοι και έκαναν ερωτήσεις στις άλλες χώρες. Ακολούθησε συζήτηση και επικοδομητικός διάλογος. Επίσης έγραψαν πεζό και ποιητικό λόγο και αντάλλαξαν ιδέες με παιδιά των άλλων τάξεων στο σχολείο την ώρα του μαθήματος και την Παρασκευή μετά το σχολείο.
Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
Το έργο ευθυγραμμίζεται στενά με το σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα και τη διδακτέα ύλη. H διδασκαλία ολόκληρου του λογοτεχνικού κειμένου είναι υποχρεωτική στο μάθημα της λογοτεχνίας.  ‘Ετσι οι μαθητές όλης της Α γυμνασίου και των 5 τμημάτων, του τμήματος Β5 και Γ4 στο μάθημα της λογοτεχνίας και της γλώσσας. Διάβασαν τα λογοτεχνικά κείμενα και μετά ακολούθησε το debate στα αγγλικά με τη βοήθεια της καθηγήτριας των αγγλικών. Οι δεξιότητες που επιδίωξα να αναπτύξουν οι μαθητές σας κατά τη διεξαγωγή του έργου ήταν η κατανοηση κειμένου, ανάλυση και δημιουργική γραφή. Επίσης να εξασκηθούν στα αγγλικά με μαθητές από άλλες χώρες και να αποκτήσουν δημοκρατική συνείδηση. Επίσης να εξασκηθούν στις νέες τεχνολογίες, πράγμα που έγινε περισσότερο εφικτό με εργασίες στη διάρκεια του κορονοϊού.  
Οι μαθητές στην αρχή έπρεπε να αποκτήσουν αλληλλεγγύη μεταξύ τους και έκαναν συνεργατικές δραστηριότητες. ‘Εκαναν μικρά βιβλία πάνω σε ένα κείμενο που διάβασαν. Μετά με τις χώρες ψηφίσαμε το καλύτερο
logo με δημοκρατικές διαδικασίες. Στη συνέχεια ως συνεργάτες στο πρόγραμμα για δεύτερη χρονιά γιορτάστηκε η ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών. Προτείναμε το βιβλίο που θα διαβάσουμε η κάθε χώρα και μετά ψηφίσαμε δημοκρατικά με google doc. Στη συνέχεια  διαβάσαμε το βιβλίο «Εxtremely loud, incredibly close”, Safran Foer, συζητήσαμε στην τάξη και ακολούθησε το 1ο debate με μεγάλη επιτυχία. Η προετοιμασία των μαθητών έγινε με μαθήματα webex στα πλαίσια του μαθήματος της λογοτεχνίας και της γλώσσας. Ενότητα 9 για τη λογοτεχνία, λεξιλόγιο στα ελληνικά και αγγλικά για τη γλώσσα των άστρων. Kατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων ανταλλάξαμε ευχές. Μετά με επικοινωνία μέσω email  και κατά τη διάρκεια του κορονοιού επιλέξαμε το δεύτερο βιβλίο, το διάβασαμε μέσω webex. Για το βιβλίο “The  last Command”, Arthur Clark στα αγγλικά, έμαθαν για τη ζωή του  και στη συνέχεια ακολούθησε το 2ο debate με όλες τις χώρες με επιτυχία κατά τη διάρκεια του κορονοιού. η ενσωμάτωση του αναλυτικού προγράμματος στο έργο είναι σαφής . Το μεγαλύτερο μέρος του έργου εκπονείται τις ώρες του σχολείου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ή και την Παρασκευή 1.30-3.00. Το έργο επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν τις δεξιότητες επικοινωνίας, ελεύθερης έκφρασης, σεβασμού του άλλου. Παράλληλα εξασκούν τις ικανότητες τηε δημιουργικής γραφής και έκφρασης.
H τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε για να βοηθήσει τους εταίρους να πετύχουν τους παιδαγωγικούς τους στόχους.
Youtube, webex, google hangouts, blog, photovisi, docs.google, you.tube live, photocolaz,   twinspace, forum, email, jigsaw puzzles
Επίσης τα εργαλεία αυτά βοήθησαν τους εταίρους να συνεργαστούν καλύτερα μεταξύ τους.
Eπίσκεψη στη Μπενάκειο Βιβλιοθήκη
Dissemination και στα social media
Το έργο είχε αντίκτυπο στους μαθητές σας γιατί είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το μάθημα και στην εργασία μου ως εκπαιδευτικός, γιατί κάθε μέρα ήταν διαφορετική και πάντα υπήρχε κάτι καινούριο να μάθουμε. Το σχολείο ωφελήθηκε σας από τη συμμετοχή του σε αυτό το έργο, γιατί  οι μαθητές εξάσκησαν τα αγγλικά με μαθητές άλλων χωρών και αντάλλαξαν ιδέες και απόψεις. Το πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα του έργου είναι η αγάπη των μαθητών για τη λογοτεχνία και η φιλία που δημιουργήθηκε ανάμεσα στις διάφορες χώρες εφόσον δεύτερη φορά εκπονούμε το ίδιο πρόγραμμα σχετικό με τη φιλαναγνωσία. Τα αποτελέσματα  του έργου παρουσιάστηκαν στο διαδίκτυο , στην ιστοσελίδα του σχολείου, στο bravo schools και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης Instagram. Oι μαθητές ασχολούνται με το Twinspace και επικοινωνούν στο forum. Kαθώς και μεταξύ τους με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Dissemination of the project on social media instagram. We are friends on instagram and on facebook with our parteners. όλα τα βήματα του έργου, όπως σχεδιασμός – περιγραφή δραστηριοτήτων – αξιολόγηση – ανατροφοδότηση, καταγράφονται. Aξιολόγηση και δημοσίευση του αντίκτυπου του έργου στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν σε αυτό.
https://twinspace.etwinning.net/94051/home
The answer is debate and collaboration. Thank you dear parteners
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2020/07/09/ta-nea-toy-etwinning-10/
Dissemmination at blog 1rst junior high school of Markopoulo.
Our school is Ambassador of global goal bravo schools with this project


'Ημασταν συνεργάτες με τους εταίρους για δεύτερη χρονιά στη λέσχη της ανάγνωσης. Αυτή τη χρονιά προσκληθήκαμε να συμμετάσχουμε στο έργο ως φίλοι σε ένα erasmous μεταξύ των χωρών. Η συνεργασία υπήρξε άψογη και το κλίμα θερμό ανάμεσα στις χώρες που λατρεύουν την Ελλάδα κι τον πολιτισμό μας, το οποίο φαίνεται σε όλες τις πτυχές του έργου. Ψηφίσαμε το βιβλίο με δημοκρατικές διαδικασίες και ακολούθησε το debate ανάμεσα στις χώρες. Οι μαθητές πρωταγωνιστές συμμετείχαν δημιουργικά και εξάσκησαν τα αγγλικά καθώς και τις νέες τεχνολογίες. Ο ρόλοςτου καθηγητή καθοδηγητικός. Ανέπτυξαν δεξιότητες ανάπτυξης διαλόγου, συνεργασίας,αλληλοκατανόησης ακόμη και στη διάρκεια του κορωνοϊού.