Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Ο ισχυρότερος ήρωας των Αχαιών στην επική παράδοση φέρει όνομα, το οποίο έχει γνήσια μυκηναϊκή καταγωγή, αφού απαντά στις μυκηναϊκές πινακίδες της Εποχής του Χαλκού ως όνομα καθημερινών ανθρώπων και στην Κνωσό και στην Πύλο (Αχιλλεύς, Αχιλλήwει -ονομαστική και δοτική αντίστοιχα).Παλιότερα υπήρχε μια τάση να συνδεθεί το όνομα με το πρώτο στοιχείο του ονόματος των ποταμών Αχελώος και Αχέρων, όπου η ρίζα αχ- θα συνδεόταν με την έννοια «ύδωρ, νερό» και ίσως να είχε και χθόνιες συνδηλώσεις.
Σήμερα η άποψη αυτή έχει γενικά εγκαταλειφθεί και οι περισσότεροι ειδικοί συνδέουν το όνομα με τη ρίζα της λέξης ἄχος (=πόνος, θλίψη, στενοχώρια, άγχος αγωνία, λύπη). Η σύνδεση αυτή είχε γίνει ήδη από την αρχαία εποχή και αναβίωσε χάρη σε τρεις σπουδαίους φιλολόγους της σύγχρονης εποχής, τους Kretschmer, Palmer και Nagy. 
Ο πρώτος θεωρεί ότι το όνομα σχηματίστηκε ως εξής (οι τύποι με αστερίσκο είναι υποθετικοί):ἄχος > *ἀχίλος (όπως οργή > οργίλος) > Ἀχιλλεύς. Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα σήμαινε «αυτός που έχει τάση για ἄχος» με το ἄχος να έχει μια από τις σημασίες που αναφέρονται παραπάνω. Ομοίως οργίλος = αυτός που έχει τάση για οργή.
Οι Palmer και Nagy θεωρούν ότι το όνομα είναι σύνθετο, ἄχος + λαwός (= στρατός), και σχηματίστηκε ως εξής:ἀχι- (η μορφή που παίρνουν αντίστοιχα ουσιαστικά κατά τη σύνθεση. Πβ. κῦδος > κυδι-άνειρα / κάλλος > καλλι-άνασσα) > *Ἀχί-λαwος > Αχιλλεύς. Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα ήταν υποκοριστικό. Πβ. Πατροκλέwης > Πάτροκλος, Εχέλαwος > Έχελος, Πενθίλαwος > Πένθιλος. Ο διπλασιασμός του συμφώνου (εδώ -λλ-) είναι συχνός στα υποκοριστικά (π.χ. Χάριλλος < Χαρίλαος, Κλεόμμας < Κλεομένης), το ίδιο και η κατάληξη -εύς (Αλεξεύς < Αλέξανδρος). Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα σήμαινε «αυτός που προκαλεί ἄχος στον στρατό»


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Etwinning "National night of the classical high school"

 Dissemination Etwinning National night of the classical high school Presentation of the national night from all participating countries Dissemination in social media Presentation of national night. In 1st Junior high school of Markopoulo we read poems, making reading marathons! Παρουσίαση από τη μουσικοθεατρική παράσταση υπεύθυνη κ.M. Μουσέτη Presentations of the musical theater performance by M. Mouseti  Rubrics Ρούμπρικες Criteria Exceeds Expectations (3) Meets Expectations (2) Does Not Meet Expectations (1) Understanding of Greek Culture Demonstrates in-depth knowledge of diverse aspects of Greek civilization, including history, arts, architecture, philosophy, and social structure. Provides detailed and nuanced explanations. Displays a good understanding of key elements of Greek culture, with some details and examples. Limited knowledge of Greek culture shown, with mini...

ετερότητα

  https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=n5yn7V5QOAE&t=59s https://padlet.com/matoulap/padlet-e06m8ct7yvinegxv
  28-30 Σεπτεμβρίου 2021 4η Εικονική κινητικότητα Γαλλίας Erasmus+ 28 Σεπτεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε η 4η εικονική κινητικότητα  Γαλλίας Erasmus+.  1η μέρα:"Oι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου παρουσίασαν τις επιπτώσεις των πλαστικών στη Μεσόγειο θάλασσα . Παρουσίαση Ελλάδας Παρουσίαση της Ελλάδας plastics Πλαστικά  Where is it Πού είναι τα πλαστικά;  29 Σεπτεμβρίου 2021  2η μέρα εικονικής κινητικότητας Erasmus+ .   Oι μαθητές παρακολούθησαν τις επιπτώσεις των πλαστικών στο "Oceanopolis" στη Γαλλία. 'Επαιξαν Κahoot και επικοινώνησαν με τις άλλες χώρες! 30 Σεπτεμβρίου 2021 3η μέρα εικονικής κινητικότητας Γαλλίας Εrasmus+.  Οι μαθητές παρουσίασαν τις δράσεις τους για την αντιμετώπιση της μόλυνσης από τα πλαστικά στη Μεσόγειο θάλασσα. Εδώ είναι η παρουσίαση: Eλλάδα