To etwinning project «Summer Dream” έγινε ανάμεσα στις χώρες
Ιταλία, Ελλάδα, Γεωργία. Tα τμήματα που
συμμετείχαν ήταν Α4, Α5, Β5 με την εκπαιδευτικό Β.Δογάνη. Η διάρκεια του έργου
8 μήνες, Οκτώβριος-Ιούλιος. Σκοπός αυτού του πρότζεκτ είναι να ανακαλύψουμε τι
σημαίνει το καλοκαίρι για μας, ποιες είναι οι πιο φημισμένες δραστηριότες στους
μαθητές, παραδοσιακά ήθη και έθιμα, φεστιβάλ που είναι σχετικά με την εποχή και
θα αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά μας. Κάθε χώρα θα δημιουργήσει εικόνες, ζωγραφιές, θα
δημιουργήσουμε photobook για να πραγματοποιηθεί το
όνειρό μας. ‘Ολες οι τελικές δραστηριότητες θα αναρτηθούν σε ένα e-book από κοινού.
H εφημερίδα μας
plan
Let's plan our ' A Summer Dream'
October
|
icebreaking
activity
|
students introduce
themselves and their schools
Students prepare
their avatar
Students comment on
their partners’ avatar
Students choose
three other members and write a message on their walls. This could be used to
pair the children so that they get a pen pal and exchange messages on
twinspace.
Logo for the
project
Games for
Halloween
|
padlets / videos
Crea Avatar/ voki/MyTalkingAvatar/
forum
Tricider
PIXLR/ wordart/PIP Camera
Learning apps
|
November
|
Summer
|
Talking about
summer activities with pictures
You mean to
describe summer sports.
Not only,
holidays trips ect.
May
be sightsheeing.
Poll: What do you
like about summer?
|
in the forum
prezi
answergarden
|
December
|
Christmas
1st activity
2nd activity
deadline
- 24th December
|
Advent Calendar
Greetings
Students
comment pictures/sentences or / answer questions in the calendar in
the forum
|
Turchen
Jigsaw cards
forum
|
January
February
|
1nd Activity
deadline
- end of February
2nd activity
deadline
10-02
mid-project survey
|
Talking about
summer jobs in our countries.
Description and
pictures
Valentine’s Day
Craft work: Make
a poster about summer
Vote for the most
popular poster which will become the logo of the project
we
have already got it!!!!
|
forum
Jigsaw cards
Learning apps
Google form
Google module
|
·
March
April
|
1st activity
deadline:
17th
April
2nd activity-
deadline
-
13th
April
3rd activity
deadline
end
of April
|
Carnival
Easter wishes
Summer festivals in
our town/region/ country
|
Kizoa-Video maker
PPT
Canva
|
May
|
1st Activity
deadline:20th
May
2nd activity
3rd activity
deadline:
June-July
|
collaborative
e-book
on our summer.
Photobook
final survey
Applying for QL -
collaborative application
|
Scribaepub
Youblisher
Google module
Google doc
|
Ποιος
είμαι
εγώ
Avatar
μαθητών και καθηγητών
Logo
Μετά από ψηφοφορία επιλέξαμε το καλύτερο logo -κοινή δραστηριότητα
Ηalloween
Παιχνίδια
με Halloween Cross,
memory,Hangman, much the half, the milliomaire, find the words
Eπικοινωνία
στο φόρουμ και chat για τα
παιχνίδια μεταξύ καθηγητών και μαθητών.
οn
line chat
Oι
αγαπημένες μου δραστηριότητες
φωτογραφίες από το καλοκαίρι -κοινή δραστηριότητα
Χριστουγεννιάτικες χειροποίητες κάρτες
Η Ιταλία έστειλε κάρτες στην Ελλάδα και μετά τους
στείλαμε και εμείς.
Επικοινωνία στο φόρουμ
Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα
Χριστουγεννιάτικες παραδόσεις
Εικόνες σχετικές με τις δραστηριότητες
https://youtu.be/YpjMBO3dpKM
Δραστηριότητες στη χώρα
Επικοινωνία στο φόρουμ
Περιοδικό Kαλοκαιρινό
βιβλίο με φωτογραφίες
Κοινή δραστηριότητα
‘Αγιος Βαλεντίνος
Kάρτες
για τον Βαλεντίνο
Survey Aξιολόγηση
Αποτελέσματα αξιολόγησης
Καρναβάλι
εικόνες σχετικές με αυτό
Δραστηριότητες το καλοκαίρι
φόρουμ με τις δραστηριότητες
Δραστηριότητες στην εξοχή
Εικόνες με τις δουλειές που έκαναν
Επισκέψεις στην Ελλάδα με το σχολείο Μουσείο Ακρόπολης,
Βραυρώνα
https://twinspace.etwinning.net/71103/pages/page/597910
collaborative
e-book
Tελική
αξιολόγηση
Tι οι γονείς
νομίζουν
Iστοσελίδα με το έργο μας
https://thalassaviki.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-project-summer-dream.html
Παιδαγωγική καινοτομία και δημιουργικότητα
https://thalassaviki.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-project-summer-dream.html
Αποτελέσματα του έργου blog
https://etwivikidg.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-project-summer-dream.htmlΠαιδαγωγική καινοτομία και δημιουργικότητα
Χρησιμοποιήθηκε icebreaking activity οι μαθητές συνέστησαν τον εαυτό
τους και δημιούργησαν avatars. Oι μαθητές διάλεξαν με ποιους
θα μιλήσουν στο φόρουμ. Έγινε διαγωνισμός logo οι μαθητές
ετοίμασαν και διάλεξαν το logo του project. Οι μαθητές δημιούργησαν
παιχνίδια Halloween. ‘Εφτιαξαν
κάρτες με απλά υλικά ή με https://www.jigsawplanet.com , επίσης χριστουγενιάτικες κάρτες με ένα γλυκό που το έστειλαν σε διάφορες
χώρες και πασχαλινές κάρτες με το ταχυδρομείο. Στη συνέχεια έκαναν κάρτες για
τον ‘Αγιο Βαλεντίνο. Τις καλοκαιρινές κάρτες τις συνέλεξαν σε photobook και περιοδικό. Μελέτησαν στο διαδίκτυο, ερεύνησαν για ήθη έθιμά τους
και συνεργάστηκαν με τους συμμαθητές τους για το τελικό αποτέλεσμα. Οι
δραστηριότητες των χωρών και οι περιγραφές των παιδιών από τα καλοκαιρινά
φεστιβάλ από κοινού δημοσιεύθηκαν σε e-book. Συνέκριναν
τα αποτελέσμτά τους μεταξύ των άλλων χωρών και τα ανέλυσαν. Για την επικοινωνία
των καθηγητών και των μαθητών χρησιμοποιήθηκαν chat στο twinspace. Ο ρόλος του καθηγητή ήταν ενθαρρυντικός. Οι μαθητές
χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και συνεργάστηκαν. Κατόπιν ανακοίνωσαν τα
αποτέλσματα το twinspace.
Oι
μαθητές έγιναν αυτόνομοι, δημιουργικοί.
Integration and Curriculum
Στα πλαίσια του μαθήματος της
γλώσσας α γυμνασίου, ενότητα 6, «Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου»,
ενότητα 10 «Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό μου» και αρχαία β γυμνασίου
ενότητα 12 «Τα φαινόμενα απατούν», ενότητα 7 «Η γένεση της θρησκείας και της
δικαιοσύνης», ιλιάδα β γυμνασίου ραψωδία Α οι οι μαθητές συνεργάστηκαν κατά τη διάρκεια του
σχολείου είτε έμειναν στο τέλος για τις εργασίες. Τους δόθηκε η ευκαιρία να
αναλύσουν ποικίλλα θέματα πολιτισμός, διαφορετικά ήθη έθιμα, ομοιότητες,
διαφορές. Τα φυλλάδια που τους δόθηκαν ήταν επακριβώς διατυπωμένα. Η γλώσσα επικοινωνίας
ήταν τα αγγλικά και εξάσκησαν, ανέπτυξαν, μίλησαν, έγραψαν, διάβασαν και απέκτησαν
περισσότερες δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα. Η μέθοδος που
χρησιμοποιήθηκε ήταν η ομαδοσυνεργατική και δούλεψαν σε ομάδες που επέλεξαν οι
ίδιοι. Ο ρόλος του δασκάλου ήταν καθοδηγητικός. Μπόρεσαν να γνωρίσουν την περιοχή
τους και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επικοινωνία μεταξύ των χωρών
Η επικοινωνία μεταξύ των χωρών έγινε
μέσω του twinspace, του κοινού περιοδικού.
Μεταξύ τους μιλούσαν στο φόρουμ και chat. Επίσης στάλησαν προσωπικά μυνήματα
με e-mail, και μέσω chatroom στο facebook.Oι μαθητές επικοινώνησαν μέσω φόρουμ
και τα προσωπικά τους μηνύματα, Chat, μηνύματα στο twinspace ήταν ένας
γραπτός τρόπος επικοινωνίας εάν ήθελαν να εκφράσουν ευχές, να αλλάξουν
χριστουγεννιάτικες κάρτες και πασχαλινές ευχές. Δημιούργησαν στο φόρουμ
παιχνίδια, avatar, συνεργάστηκαν για κοινά βιβλία. Το
κάθε κράτος τάξη μοιράζεται την εργασία με διαφορετικούς τρόπους. Οι μαθητές
ανέπτυξαν, διεύρυναν τους ορίζοντες τους γνωρίζοντας άλλα ηθη, έθιμα,
πολιτισμούς. Είδαν ομοιότητες διαφορές. Ασκήθηκε η κριτική τους με την
αξιολόγηση.
Συνεργασία μεταξύ των
χωρών
Όλες οι χώρες συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα κοινό πλάνο,
χρησιμοποιήθηκε το goodle.doc που επιτρέπει να προσθέτεις, να δημιουργείς, να γράφεις
τις τελευταίες ημερομηνίες παράδοσης, να συνεργάζεσαι. Όλοι οι μαθητές
συνεργάστηκαν στο φόρουμ και οι καθηγητές επίσης. Στο twinspace ανάρτησαν τις δράσεις τους. Τα τελικά
αποτελέσματα έγιναν με ξεχωριστή δουλειά, εθνικά γκρούπ, διεθνή γκρούπ και οι
μαθητές εργάστηκαν σκληρά στο σχολείο και στο σπίτι. 'Επαιξαν
παιχνίδια, αντάλλαξαν κάρτες μέσω ταχυδρομίου Χριστούγεννα, Πάσχα.
'Εκαναν παιχνίδια με το Ηalloween, τον 'Αγιο Βαλεντίνο. Δημιούγησαν κοινό
περιοδικο, ανήρτησαν τις φωτογραφίες τους στο padlet. 'Eκαναν αξιολόγηση με google.coc, answergarden, twinspace oι γονείς είπαν
τη γνώμη τους για το έργο.
Xρήση
τεχνολογίας H
τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε από τους μαθητές για να συστήσουν τον εαυτό τους,
padlet, να προετοιμάσουν avatar, να προετοιμάσουν κάρτες canva, pixlr.Eπικοινώνησαν με email, δημιούργησαν από κοινού madmagz και e-book, scribaepub, read.bookcreator.com , www.youblisher.com .
Xρησιμοποίησαν book creator a comic strip για κάποιες καλοκαιρινές δουλειές, answergarden, jigsaw cards, learningapps.org, Turchen για advent calendar.
google.doc
you tube
biteable
www.tricider.com
Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/09/17/etwinning-programmata-poy-pragmatopoiithikan-sto-scholeio-mas-kata-to-scholiko-etos-2018-19/
Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/09/17/etwinning-programmata-poy-pragmatopoiithikan-sto-scholeio-mas-kata-to-scholiko-etos-2018-19/
Αποτελέσματα
Το πρότζεκτ έγινε με
ενθουσιασμό και οι μαθητές δούλεψαν σκληρά στο σπίτι και στο σχολείο. Εργάστηκαν
πρόθυμα, ευχάριστα και τους άρεσαν οι ποικίλλες δραστηριότητες αν και κάποιοι
θα ήθελαν να έχουν περισσότερες συναντήσεις, αλλά το δύσκολο ήταν ότι ήταν
πολυάσχολοι και δεν είχαν πολύ ελεύθερο χρόνο. Χάρη στο πρότζεκτ ανέπτυξαν τις
ικανότές τους στον γράπτο και προφορικο λόγο , γιατί δεν αισθανόταν βαρετά ,
αλλά έβλεπαν τις δραστηριότητες σαν ένα παιχνίδι και το απολάμβαναν. Έχουν
επίσης βελτιώσει τις ψηφιακές ικανότητές τους.
Ήταν επωφελές για το
σχολείο αυτό το πρότζεκτ, επειδή οι μαθητές μιλούσαν για το έργο στο σπίτι, την
οικογένεια και συμμετείχαν, ιδίως οι μαθητές που είχαν πάρει συνέντευξη για τις
θέσεις εργασίας που υπήρχαν στο παρελθόν και εκτιμούσαν τις δραστηριότητες.
‘Ετσι διαδόθηκε ένα θετικό συναίσθημα στο σχολείο.
Το πιο σημαντικό
επίτευγμα του έργου είναι ότι οι γονείς συνειδητοποίησαν ότι τα παιδιά τους
χαίρονται να πηγαίνουν στο σχολείο και ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι μπορούν να
συνδυαστούν με διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις με τη γενική ικανοποίηση
όλων. Διερευνήσαμε τι σημαίνει το καλοκαίρι για εμάς, ποιες είναι οι πιο
δημοφιλείς δραστηριότητες για τους μαθητές, ποιες δραστηριότητες διεξάγονται
στις χώρες, τις παραδοσιακές αξίες που εξακολουθούν να υπάρχουν, θρύλους και
εορταστικές εκδηλώσεις που συνδέονται με την εποχή για να αναβιώσει η
πολιτιστική μας κληρονομιά. Για κάθε δραστηριότητα εικόνες ή σχέδια τα παιδιά
και ετοιμάσαμε e-book, περιοδικό για να απεικονίσουμε το όνειρό μας. Τα
κριτήρια πραγματοποιήθηκαν. Υπήρξε συνεργασία με τη γενικότερη κοινότητα του
σχολείου καθώς και των δασκάλων και των μαθητών. Απόδειξη είναι τα υλικά που συμμετείχαν.