To etwinning πρόγραμμα “Little Culture Ambassators” πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις χώρες Ελλάδα,
Ισπανία, Λιθουανία, Ρωμανία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Αλβανία, Τουρκία. To πρόγραμμα διήρκεσε 8 μήνες από το Νοέμβριο έως τον Ιούλιο. Τα τμήματα
που συμμετείχαν από το 1ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου ήταν Α4, Α5, Β1, Β4
με την εκπαιδευτικό Βασιλική Δογάνη. Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές
να γίνουν πρεσβευτές του πολιτισμού τους μελετώντας την τοπική τους ιστορία, τα
αξιοθέατα, την πολιτιστική κληρονομιά κάνοντας έρευνα και διαμοιράζοντας
πληροφορίες με τους εταίρους του προγράμματος. Το
πρόγραμμα βασίζεται στον παγκόσμιο στόχο 11 βιώσιμες πόλεις της βιώσιμης
ανάπτυξης που έχει θεσπιστεί από τον ΟΗΕ.
Σχετικά μ’εμάς ποιοι είμαστε
Που είμαστε....χάρτης του πρότζεκτ
Το σχολείο μας- εισαγωγή
Σας καλωσορίζουμε στην τάξη μας
logos
logo e-book
ψηφίζοντας για το καλύτερο logo
Aποτελέσματα του
logo
ευχές για το νέο έτος
αλλάζοντας σουβενίρ
ημέρα ασφαλούς δικτύου . Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς δικτύο μιλήσαμε για
την ασφάλεια στο ίντερνετ και εκφράσαμε τα δικαιώματά μας και ότι πρέπει να
προσέχουμε στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράδισαν, έκαναν κολάζ,
αφίσες.
- Οι μαθητές θα ανακαλύψουν την
ιστορία τους σχετικά με τα μνημεία πολιτισμού της περιοχής τους .
- Θα παρουσιάσουν τα αποτελέσματά
τους.
- Θα κάνουν βίντεο.
- Θα γίνουν οι πρεσβευτές του πολιτισμού τους.
dissemination work
Το κοινό e-book με το
πολιτιστικό ταξίδι μας
quiz time
κοινό προϊόν ποιήματα με ανάμικτα γκρούπ
κοινό
προϊόν 1
κοινό
προϊόν2 ιστορίες με αναμεμιγμένα γκρούπ
survey για το όνομα
του κυρίου ήρωα
https://www.poll-maker.com/results2374157x2F354f26-68#tab-2
αποτελέσματα
από το καλύτερο όνομα ήρωα
προετοιμασίες
για το κοινό προϊόν
κοινό
προϊόν είναι ο Θωμάς ταξιδεύει
survey 2 αποτελέσματα
farewell messages
1.Παιδαγωγική Καινοτομία
Οι μαθητές
εγγράφηκαν στο twinspace. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες για να μελετήσουν
το θέμα, να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν τα μνημεία της πολιτιστικής κληρονομιάς τους. Δημιούργησαν
το logo. Ψήφισαν το καλύτερο logo με pollmaker.
Στη συνέχεια έστειλαν στο linoit
τα μηνύματα για το νέο έτος. Μετά αποφασίστηκε με pollmaker ένα πολιτιστικό
ταξίδι. Δημιούργησαν κουίζ για τα πολιτιστικά μνημεία. Αποφασίστηκε
τηλεδιάσκεψη μεταξύ των καθηγητών, μαθητών. Με όλα τα αποτελέσματα με κοινή
συνεργασία δημιούργησαν με τις άλλες
χώρες ένα κοινό e-book. ‘Εγινε αξιολόγηση συνέκριναν, ανέλυσαν τα
δικά τους αποτελέσματα σε συνεργασία με τις άλλες χώρες. Ο καθηγητής ενθάρρυνε
τους μαθητές στις επιλογές τους. Οι μαθητές έγιναν δημιουργικοί, αυτόνομοι. O τρόπος διδασκαλίας ήταν βιωματικός
με την επαφή των μαθητών με τη φύση στην
επίσκεψη στη Βραυρώνα, με τον πολιτισμό με το μουσείο της Ακρόπολης.
2.Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
Oι μαθητές εργάστηκαν
κατά τη διάρκεια του σχολείου στα πλαίδια του μαθήματος της γλώσσας, α
γυμνασίου, ενότητα 3 «ταξίδι στον κόσμο της φύσης», ενότητα 10 «Γνωρίζω τον
τόπο μου και τον πολιτισμό μου». Αρχαία ελληνικά β γυμνασίου Ιλιάδα, ραψωδία
Α,Π. Κάποιες φορές χρειάστηκαν να μείνουν περισσότερο για να ολοκληρώσουν τις εργασίες
τους. Τα φυλλάδια επεξηγήθηκαν με σαφήνεια και οι μαθητές συναγωνίστηκαν σε
ποικίλλα θέματα πολιτισμός, ασφάλεια στο διαδίκτυο, διατήρηση των μνημείων
πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω των προγραμμάτων etwinning. Αφιερώθηκε μια
μέρα στη γιορτή για το etwinning. Οι μαθητές γίνονται πρεσβευτές της
διάδοσης του πολιτισμού τους με τη μελέτη της τοπικής ιστορίας. Μ'αυτό τον τρόπο διαμορφώνεται η
ευρωπαϊκή τους ταυτότητα και τονώνεται η εθνική συνείδηση. Οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες στην
τεχνολογία και εξασκούν τα αγγλικά τους στη συνομιλία στο φόρουμ, chat,
twinpace,e-book, tricider, ppollmaker, google.doc. Καθώς και τον προφορικό λόγο
μέσω του κοινού βίντεο στο youtube.
3.Επικοινωνία
και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
Η επικοινωνάι μεταξύτων συνεργατών έγινε άτυπα μέσω email, και facebook chat ,ομάδας facebook Little culture ambassatores που
δημιουργήθηκε, μέσω twinspace, foroum, chat, τηλεδιάσκεψης. Oι μαθητές
επικοινώνησαν μέσω φόρουμ, chat, twinspace instagram, κοινά e-book. Η κάθε τάξη,
κράτος μοιράζεται την εργασία του με
διαφορετικούς τρόπους.
dissemination work
Το κοινό e-book με το
πολιτιστικό ταξίδι μας
quiz time
κοινό προϊόν ποιήματα με ανάμικτα γκρούπ
κοινό
προϊόν 1
κοινό
προϊόν2 ιστορίες με αναμεμιγμένα γκρούπ
survey για το όνομα
του κυρίου ήρωα
https://www.poll-maker.com/results2374157x2F354f26-68#tab-2
προετοιμασίες
για το κοινό προϊόν
κοινό
προϊόν είναι ο Θωμάς ταξιδεύει
Οι μαθητές διεύρυναν
τους ορίζοντές τους και συνεργάστηκαν για το τελικό αποτέλεσμα με τις άλλες
χώρες, μεταξύ τους και με τους καθηγητές τους.
4.Συνεργασία
μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
logo e-book
ψηφίζοντας για το καλύτερο logo
ευχές για το νέο έτος
αλλάζοντας σουβενίρ
ημέρα ασφαλούς δικτύου . Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς δικτύο μιλήσαμε για
την ασφάλεια στο ίντερνετ και εκφράσαμε τα δικαιώματά μας και ότι πρέπει να
προσέχουμε στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράδισαν, έκαναν κολάζ,
αφίσες.
dissemination work
Το κοινό e-book με το
πολιτιστικό ταξίδι μας
quiz time
κοινό προϊόν ποιήματα με ανάμικτα γκρούπ
https://www.scribblemaps.com/api/maps/images/450/450/0h5RKAQNTK.png
κοινό προϊόν
είναι ο Θωμάς ταξιδεύει
https://sway.office.com/byI4gDlxRdg10obc
https://vocaroo.com/i/s0H8RRbkOCzh
τελική
αξιολόγηση μέρος 1
survey 2 αποτελέσματα
https://www.survio.com/survey/d/Y1S3K9F9A1C8X8L8S
5.Χρήση της τεχνολογίας
H τεχνολογία
χρησιμοποιήθηκε για την καλύτερη επικοινωνία: padlet.com
www.youtube.com
www.facebook.com, twinspace, forum,
chat
www.thinglink.com
googl.docs.com
canva,logoart
www.poll-maker.com
www.ourboox.com,read.bookcreator.com
linoit,
keamk,
popplet.com
twinborard
pearltrees
wordwall.net
www.tricider.com
linkto.run
toondoo
sway.office.com
vocaroo.com
www.survio.com
vivavideo, www.scribblemaps.com
piccollage, www.blogspot.com
Tηρήθηκαν οι
κανόνες ασφαλείας. Τα αποτελέσματα των μαθητών δεν είναι προϊόν αντιγραφής. ‘Ολοι
οι μαθητές εξίσου συνεργάστηκαν για το τελικό αποτέλεσμα.
6.Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Το έργο είχε
αντίκτυπο στους μαθητές, γιατί τους έκανε πιο υπεύθυνους και για μένα ως
εκπαιδευτικός το μάθημα έγινε περισσότερο ενδιαφέρον εφόσον δεν γινόταν τυπικό
μάθημα, αλλά χρησιμοποιούνταν σύγχρονα εποπτικά μέσα.Το σχολείο ωφελήθηκε από τη
συμμετοχή του σε αυτό το έργο εφόσον αντάλλαξε πολιτιστικά στοιχεία με άλλες
χώρες σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπήρξε
συνεργασία με τη γενικότερη κοινότητα και μεταξύ δασκάλων, μαθητών και γονέων. Τα κριτήρια πραγματοποιήθηκαν και απόδειξη είναι το υλικό που συμμετείχαν στο twinspace.
συνεργασία με τη γενικότερη κοινότητα και μεταξύ δασκάλων, μαθητών και γονέων. Τα κριτήρια πραγματοποιήθηκαν και απόδειξη είναι το υλικό που συμμετείχαν στο twinspace.
Το κοινό e-book με το
πολιτιστικό ταξίδι μας
κοινό προϊόν ποιήματα με ανάμικτα γκρούπ
κοινό
προϊόν 1
κοινό
προϊόν2 ιστορίες με αναμεμιγμένα γκρούπ
https://sway.office.com/byI4gDlxRdg10obc
Ιστοσελίδα με το έργο μας
https://thalassaviki.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-little-culture-ambassators.html
Αποτελέσματα του έργου
https://etwivikidg.blogspot.com/2019/08/to-little.html
Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/09/17/etwinning-programmata-poy-pragmatopoiithikan-sto-scholeio-mas-kata-to-scholiko-etos-2018-19/
Ιστοσελίδα με το έργο μας
https://thalassaviki.blogspot.com/2019/08/to-etwinning-little-culture-ambassators.html
Αποτελέσματα του έργου
https://etwivikidg.blogspot.com/2019/08/to-little.html
Παρουσίαση στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2019/09/17/etwinning-programmata-poy-pragmatopoiithikan-sto-scholeio-mas-kata-to-scholiko-etos-2018-19/