Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

To etwinning projectMy place” πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στις χώρες Ιταλία, Τσεχία, Γαλία, Σουηδία, Σερβία, Ελλάδα, Μολδαβία, Τουρκία, Ερζεγκοβίνη, Αλβανία, Αζερμπαϊτζάν. Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές ξεκινώντας από τή γειτονιά τους να διασχίσουν την πόλη τους και τη χώρα τους περιγράφοντας και εμπλουτίζοντας την με καλλιτεχνικά, πολιτιστικά και γαστρονομικά στοιχεία σε παγκόσμια διάσταση. Το πρόγραμμα βασίζεται στον παγκόσμιο στόχο 11 βιώσιμες πόλεις της βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θεσπιστεί από τον ΟΗΕ.
Η εφημερίδα μας
θέμα
Οι χώρες που συμμετέχουν, επικοινωνία
Ποιοί είμαστε
είμαστε εδώ
Τα σχολεία
Χριστούγεννα
Νέο έτος
Παραδοσιακή χριστουγεννιάτικη κουζίνα
Επιφάνεια
Οι καλύτερες ευχές
τραγούδια και μουσική από τη Ναπολιτάνικη μουσική
Καρναβάλι
αφίσα
Πορτογαλία
Η χώρα μου
καρναβάλι
Πάσχα
αφίσα
Ελλάδα
Ο τόπος μου
This my place Markopoulo. You can see Porto Rafti, a harbor and a nice place for swimming. Then it is Vravrona an ancient church of Artemis. Spilaio koutouki and church of Baraba saint Nicolas.  
This is Porto Rafti Greece. This is mediranian sea . And it shows also the importance of river Ilissos in Athens
το σχολείο μου 1o Γυμνάσιο Μαρκοπούλου
Παραδόσεις Χριστουγέννων στην Ελλάδα
Kαρναβάλι στην Ελλάδα
Ιστορικά μέρη στην Ελλάδα
Eπίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης
Aφίσα
https://twinspace.etwinning.net/78947/pages/page/518652

Ημέρα του ίντερνετ στην περιοχή μου

Ημέρα προστασίας του Δικτύου 
Στέλνω κάρτες
email για την καλύτερη επικοινωνία μας
κοινή συνεργασία όλων των χωρών e-book
Toυριστικός οδηγός “Μy place
Dissemination


Βlog για το πρότζεκτ μας my place
Συνεργατικό παιχνίδι my place
Ιστοσελίδα με το έργο μας













Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Etwinning "Sport never give up"

  Συγχαρητήρια στους μαθητές Α γυμνασίου .Στα πλαίσια του Etwinning"Sport never give up "ανάμεσα στην Ελλάδα,Γαλλία,Ισπανία οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν εργασίες για τα ολυμπιακά αθλήματα. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση στις άλλες χώρες. Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Λευτέρη Πετρούνια" https://slideplayer.gr/slide/18228725/ Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Μίλτο Τεντόγλου" Παρουσίαση αθλητών https://prezi.com/p/edit/mwudovkuchd0/

Etwinning "National night of the classical high school"

 Dissemination Etwinning National night of the classical high school Presentation of the national night from all participating countries Dissemination in social media Presentation of national night. In 1st Junior high school of Markopoulo we read poems, making reading marathons! Παρουσίαση από τη μουσικοθεατρική παράσταση υπεύθυνη κ.M. Μουσέτη Presentations of the musical theater performance by M. Mouseti  Rubrics Ρούμπρικες Criteria Exceeds Expectations (3) Meets Expectations (2) Does Not Meet Expectations (1) Understanding of Greek Culture Demonstrates in-depth knowledge of diverse aspects of Greek civilization, including history, arts, architecture, philosophy, and social structure. Provides detailed and nuanced explanations. Displays a good understanding of key elements of Greek culture, with some details and examples. Limited knowledge of Greek culture shown, with minimal detai

Stop, think, reflect....act

  Theme The aim of the project is to promote well being and students will be guided to reflect on their attitudes. That will help them dealing with certain issues of their life. This will be done through various activities, but the key tool will be the Friendship Cards, which will help them reflect on their actions and what comes afterwards. Participating countries Greece(2), Malta(2), Italy, Portugal(2), Slovenia , Poland, Turkey , Bulgaria, France. Age range 12-16 Subjects of teaching: Citizenship Cross Curricular Informatics / ICT Psychology Key competences: Citizenship Digital Personal, social and learning to learn Maths and science   Aims The focus of this project is about students' well-being and we aim to   provide a safe space in which students can think, reflect and discuss emotions. It helps students understand why one should be aware of their feelings, actions and the consequences. The project will equip students with tools to empower the