Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 https://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=BXT2STtm_54&feature=emb_logo

21rst century skills

Οι βασικές δεξιότητες περιγράφονται συχνά με τον όρο 4C, από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων creativity (δημιουργικότητα), critical thinking (κριτική σκέψη), communication (επικοινωνία) και collaboration (συνεργασία). Σ’ αυτές προστίθενται και δεξιότητες όπως ο ψηφιακός γραμματισμός, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η παραγωγικότητα, η καινοτομία, η ανάπτυξη ικανότητας ηγεσίας, η δεοντολογία, η υπευθυνότητα, η προσωπική και κοινωνική ευθύνη (Voogt et al, 2013; Kaufman, 2013). Οι Mishra & Kereluik, 2011 (σε Voogt et al., 2013) παρατηρούν ότι γνωστικές ικανότητες όπως η κριτική σκέψη και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων δεν είναι καινοφανείς, είναι διαχρονικές. Έχουν μακρά ιστορία και συνδέονται με την επιτυχή μάθηση και τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα. Επίσης, δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία και η υπευθυνότητα εξασφαλίζουν επιτυχείς διαπροσωπικές σχέσεις εδώ και αιώνες. Αντίθετα, η σύγχρονη αντίληψη για την καινοτομία ξεφεύγει από την παλαιότερη, ρομαντική ιδέα του δημιουργικού ατόμου (creative individual), του οποίου οι δεξιότητες δεν είναι σαφώς προσδιορισμένες (Banaji & Burn, 2007 σε Voogt et al., 2013). Η παραγωγικότητα, τέλος, συνδέεται με την επιχειρηματικότητα και αφορά στην ικανότητα της παραγωγής ιδεών και στον σχεδιασμό και την οργάνωση των προγραμμάτων με βάση τα οποία θα επιτευχθούν οι στόχοι (Voogt et al., 2013).

Βασικό χαρακτηριστικό της Κοινωνίας της Πληροφορίας είναι ο ψηφιακός γραμματισμός. Η παραδοσιακή έννοια του γραμματισμού είναι η ικανότητα γραφής και ανάγνωσης. Ο ψηφιακός γραμματισμός σχετίζεται όχι μόνο με την ικανότητα χρήσης ψηφιακών μέσων, αλλά και με πιο προηγμένες δεξιότητες. Η Kathleen Tyner στο βιβλίο της Literacy in a digital world (1998) διακρίνει τον «εργαλειακό γραμματισμό» (tool literacies), δηλαδή την ικανότητα χρήσης της τεχνολογίας, από τον «γραμματισμό αναπαράστασης» (literacies of representation), δηλαδή τη γνώση να εκμεταλλεύεται ο χρήστης τις ποικίλες δυνατότητες που προσφέρουν οι ΤΠΕ (σε Voogt et al., 2013). Για την απόκτηση του ψηφιακού γραμματισμού είναι γενικά αποδεκτό ότι επιβάλλεται η αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών.


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Etwinning "Sport never give up"

  Συγχαρητήρια στους μαθητές Α γυμνασίου .Στα πλαίσια του Etwinning"Sport never give up "ανάμεσα στην Ελλάδα,Γαλλία,Ισπανία οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν εργασίες για τα ολυμπιακά αθλήματα. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση στις άλλες χώρες. Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Λευτέρη Πετρούνια" https://slideplayer.gr/slide/18228725/ Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Μίλτο Τεντόγλου" Παρουσίαση αθλητών https://prezi.com/p/edit/mwudovkuchd0/

Etwinning "National night of the classical high school"

 Dissemination Etwinning National night of the classical high school Presentation of the national night from all participating countries Dissemination in social media Presentation of national night. In 1st Junior high school of Markopoulo we read poems, making reading marathons! Παρουσίαση από τη μουσικοθεατρική παράσταση υπεύθυνη κ.M. Μουσέτη Presentations of the musical theater performance by M. Mouseti  Rubrics Ρούμπρικες Criteria Exceeds Expectations (3) Meets Expectations (2) Does Not Meet Expectations (1) Understanding of Greek Culture Demonstrates in-depth knowledge of diverse aspects of Greek civilization, including history, arts, architecture, philosophy, and social structure. Provides detailed and nuanced explanations. Displays a good understanding of key elements of Greek culture, with some details and examples. Limited knowledge of Greek culture shown, with minimal detai

Stop, think, reflect....act

  Theme The aim of the project is to promote well being and students will be guided to reflect on their attitudes. That will help them dealing with certain issues of their life. This will be done through various activities, but the key tool will be the Friendship Cards, which will help them reflect on their actions and what comes afterwards. Participating countries Greece(2), Malta(2), Italy, Portugal(2), Slovenia , Poland, Turkey , Bulgaria, France. Age range 12-16 Subjects of teaching: Citizenship Cross Curricular Informatics / ICT Psychology Key competences: Citizenship Digital Personal, social and learning to learn Maths and science   Aims The focus of this project is about students' well-being and we aim to   provide a safe space in which students can think, reflect and discuss emotions. It helps students understand why one should be aware of their feelings, actions and the consequences. The project will equip students with tools to empower the