Etwinning "Civil action in the community"
Το etwinning “Civil
action in the community”. Στόχος του προγράμματος
είναι οι μαθητές να γίνουν ευαισθητοποιημένοι πολίτες σύμφωνα με τους
παγκόσμιους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης. Οι μαθητές επιλέγουν το πρόβλημα
που θέλουν να ασχοληθούν και ενθαρρύνονται να βρουν λύση για μια βιώσιμη
κοινωνία. Στη συνέχεια παρουσιάζουν στην κοινότητα το έργο τους. Oι χώρες που συμμετείχαν Ελλάδα, Πορτογαλλία, Πολωνία, Σλοβενία, Τουρκία. Oι μαθητές που συμμετείχαν ήταν 12-13 χρόνων από το 1ο Γυμνάσιο
Μαρκοπούλου τα τμήματα Α1, Α2, Α3, Α4, Α5 με υπεύθυνη την κ. Δογάνη. Αριθμός
μαθητών που συμμετείχαν ήταν 30. Στο μάθημα της λογοτεχνίας και της γλώσσας Α
γυμνασίου.
1.Παιδαγωγική
Καινοτομία
Η παιδαγωγική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε
είναι η ομαδοσυνεργατική project based learning. Oι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, πρωταγωνιστές αποφάσισαν
τον παγκόσμιο στόχο που ήθελαν να ασχοληθούν. Στη συνέχεια μελέτησαν το
πρόβλημα και βρήκαν λύσεις σύμφωνα με το βιώσιμο τρόπο ανάπτυξης.’Αλλη μέθοδος
είναι το brainstorming oι μαθητές είπαν τα θέματα που θέλουν να ασχοληθούν και
στη συνέχεια τις λύσεις και ψήφισαν αυτές που αποφάσισαν οι περισσότεροι.
Εφαρμόστηκε ένας δημοκρατικός τρόπος επίλυσης του προβλήματος με την ψηφοφορία.
Επίσης εφαρμόστηκε η μέθοδος Φρενέ έγινε συμβούλιο τάξης και οι μαθητές μίλησαν
για τα προβλήματα που τους απασχολούν και πρότειναν λύσεις.
Η παιδαγωγική καινοτομία του προγράμματος είναι ότι έχει σα στόχο τη δημιουργία ενεργού πολίτη στη σχολική κοινότητα. Επίσης
να φέρει κοντά την τοπική κοινωνία με τους νέους και το σχολείο. Στόχος είναι η
προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στην τοπική κοινωνία. Οι μαθητές συνεργάστηκαν
με εταιρείες, Αρχέλων και το σχολείο.
2.Ενσωμάτωση
στη Διδακτέα ύλη
Στα πλαίσια
του μαθήματος της γλώσσας α γυμνασίου, ενότητα 3, «Ταξίδι στον κόσμο της φύσης»
και ενότητα 6, «Οι δημιουργικές δραστηριότητες στη ζωή μου». Και λογοτεχνία α
γυμνασίου, Ιταλό Καλβίνο «Μανιτάρια στην πόλη», «Λούις Σεπούλβεδα «Το μαύρο
κύμα». Οι μαθητές διδάχθηκαν τις αντίστοιχες ενότητες στην τάξη και στη
συνέχεια ασχολήθηκαν με σύγχρονα προβλήματα και πρότειναν λύσεις. Οι μαθητές
απέκτεισαν ενδιαφέρον για το μάθημα και πήραν πρωτοβουλίες μόνοι τους για την
επίλυση των προβλημ΄΄ατων που τους απασχολούν. Ο ρόλος του καθηγητή ήταν
συμβουλευτικός..
3.Επικοινωνία
και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών
Τα σχολεία μέσω
του twinspace και φόρουμ.
Τα σχολεία συνεργάστηκαν στο σχεδιασμό των φάσεων του πρότζεκτ, στην παρουσίαση
από τον κάθε εταίρο, στον σχεδιασμό του logo και στην επικοινωνία στα διάφορα στάδια του πρότζεκτ
καθώς και στην παρουσίαση στα τελικά αποτελέσματα.
Τα τελικά
αποτελέσματα του πρότζεκτ έγιναν στην κοινότητα με τη λύση σε ένα πρόβλημα που
τέθηκε μς διάφορους τρόπους οι μαθητές βρήκαν τις λύσεις και πολλοί από αυτούς
επικοινώνησαν με την κοινότητα.
4.Συνεργασία
μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
Οι συλλογικές
δραστηριότητες εκτείνονται πέρα από την επικοινωνία. Οι καθηγητές και οι
μαθητές επικοινώνησαν με email και μέσω του twinspace. Περιγράψτε τη διαδικασία της εργασίας αναφέροντας σαφώς
τον καταμερισμό της μεταξύ εσάς και του/των συνεργάτη/ών σας. Το σημαντικότερο:
Για ποιες πτυχές του έργου συνεργαστήκατε;
Σε ποιες δραστηριότητες συνεργάστηκαν οι μαθητές;
Περιγράψτε πώς επιτεύχθηκαν τα τελικά προϊόντα του έργου από τους μαθητές
5.Χρήση της τεχνολογίας
Για το πρότζεκτ χρησιμοποιήσαμε web 2.0, the padlet, the tricider, google
forms, powerpoint, google doc, answer garden, you tube, blog.
Η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε για την
παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου. Υπήρξαν οδηγίες και άδεια από τους
γονείς για τη δημοσίευση φωτογραφιών των παιδιών για την διεξαγωγή του έργου..
6.Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Τα αποτελέσματα του πρότζεκτ έγιναν με την
παραγωγή και παρουσίαση της λύσης πάνω στο πρόβλημα που μελετήθηκε. Σύμφωνα με
αυτό τον τρόπο οι μαθητές εξερεύνησαν ανάλογα με τα προβλήματα που υπήρχαν στο
χώρο τους, μετά έγινε αξιολόγηση των
προβλημάτων και αντπύχθηκαν ικανότητες για την κατανόηση του προβλήματος, την
εξερεύνηση της υπόθεσης. Είναι μια διαδικασία για την κατανόηση της περιοχής
και δράση στο πρόβλημα.
Το πρότζεκτ αξιολογήθηκε με ερωτηματολόγια
που στάλθηκαν στους μαθητές, καθηγητές που εμπλέκονται στο πρότζεκτ,google doc καθώς και answer garden.
Λόγω του COVID 19 υπήρξε κάποια δυσκολία, αλλά η ομάδα συνέχισε τις εργασίες και
παρουσίασε το έργο στην κοινωνία.
https://twinspace.etwinning.net/94184/home
twinspace
https://www.tricider.com/brainstorming/3UUSBcfjIoF;jsessionid=P8IWZdv3okCsHh2UtLVYKg
logo vote
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/997840
logo contest
Evaluation of the project
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/713733
Aim of the project
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/713736
Τasks
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/793904
Civil action in community
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/731485
presentation of teachers
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/758611
student civic action in community
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/997867
safety rules
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/758653
themes, issues identified
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/812157
community inquires
https://twinspace.etwinning.net/94184/pages/page/1013409
dissemination
https://answergarden.ch/1317018
Brief description of the project
The students were led to think about the problems that exist in
their living spaces, to identify them, to understand them and to study them
according to the methodology of the case study. After selecting one of the
problems, they were encouraged to find an economically viable and sustainable
solution. In the end, having found the solution, they worked in the form of
communication and presentation of the work to the community.
Students are led to think about the problems that
exist in their living spaces, identify them, understand them and study them
according to the case study methodology. After selecting one of the problems,
they are encouraged to find a solution that is economically viable and
sustainable. Then they will make presentations in the community.
AIMS
a) promote active territorial
citizenship in the school community;
b) bring local authorities closer to communities through the participation of
young people and their schools;
c) contribute to the sustainable development of the localities and municipalities
where it is developed;
d) value the Case Study, when contemplated in the Program, as experimental work
on local problems;
e) mobilize students and teachers to use information technologies, in practical
studies;
f) foster cooperation networks between local actors, such as universities,
schools, local authorities, local associations and companies.
WORK
PROCESS
a) At the beginning of the school
year (September), teachers inform and sensitize students to participate in the
Project;
b) Students are organized in groups;
c) The groups make a diagnosis and reflection on citizen participation in the
community and local problems (October)
d) Selecting a problem and developing case study methodology Around the
identified problem (November)
e) Construction of a sustained proposal to solve the problem (March)
f) Presentation to the local community (May)
EXPECTED
RESULTS
a) Increase student participation and accountability in solving
local problems;
b) Reasoned proposal to solve a local problem.
PEDAGOGICAL INNOVATION AND CREATIVITY
The learning goals included: promoting active territorial
citizenship in the school community; bring local authorities closer to
communities through the participation of young people and their schools;
contribute to the sustainable development of the localities and municipalities
where it is developed;
to value the Case Study, when contemplated in the Program,
as experimental work on local problems; mobilize students to use information
technologies in practical studies; foster cooperation networks between local
actors, such as universities, schools, local authorities, associations and
local companies.
The work strategy involved the formation of small groups, in
accordance with the living spaces, each group was given the same guidelines in
terms of the research they would have to carry out, as well as all stages of
the project's implementation.
The different stages of the project went through:
make a diagnosis and reflection on citizen participation in the
community and local problems; select a problem and develop the case study
methodology around the identified problem; building a sustained proposal to
solve the problem; presentation to the local community.
COLLABORATION BETWEEN PARTNER SCHOOLS
The partner schools collaborated in the construction of the
project phases, in the presentation of the elements of each partner, in the
construction of the project logo and in the communication of the different
stages of the project, as well as in the presentation of the final results.
The final product of the project went through the presentation
to the community of a solution to the problem studied and, in very diverse
ways, students found solutions and many of them were able to communicate them
within their community.
USE OF TECHNOLOGIES
Throughout the project, different web 2.0 technological tools
were used, such as, for example, the padlet to make presentations, the tricider
to make polls, the google forms to make questionnaires to the community, as
well as production tools, such as the powerpoint for publishing the work done.
.
There was always a concern to have the authorization of the
guardians to publish the students' image, and they were informed of the purpose
of using the image. It was presented from the security document and the parents
signed the permission letters.
RESULTS, IMPACT AND DOCUMENTATION
The objectives of the project were achieved through the
production and presentation of a solution to the problem studied. In this way,
students deepened their knowledge about the different problems that exist in
their living spaces, then learning strategies for validating problems and
developing procedures for interpreting and understanding the problem, as well
as exploring intervention hypotheses. It is a process of civic culture. understand
the territory and act on it.
The project was evaluated by responding to questionnaires sent
to all students and teachers involved in the project.
There were presentation sessions to the community in different
formats. There was some constraint due to COVID 19, however, there were groups
that did video conferencing with the local authorities to present the
respective study.