Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το έργο etwinningSustainable development” πραματοποιήθηκε από τη Βασιλική Δογάνη, σε συνεργασία με τη Στέλλα Δέδε καθηγητές από το 1ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου. Οι μαθητές που συνεργάστηκαν ήταν 70 ηλικίας 12-15 χρόνων. Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και να γίνουν ενεργοί πολίτες. Ιδιαίτερα ασχολήθηκαν με την κλιματική αλλαγή, goal 13, και goal 14, goal 11 τη ζωή κάτω από το νερό. Eπίσης ασχολήθηκαν με τη μόλυνση του περιβάλλοντος, την ανακύκλωση.  
1.Παιδαγωγική Καινοτομία
Η παιδαγωγική μέθοδος που χρησιμοποιήσα με τους μαθητές μου κατά τη διεξαγωγή του έργου. είναι  project based learning. Oι  μαθητές πρωταγωνιστές μόνοι τους επιλέγουν το θέμα και το ερευνούν σε μικρές ομάδες. Μελετούν στο διαδίκτυο και ανακοινώνουν τα αποτελέματα στην τάξη. Προκειμένου να τους ενθαρύνω μιλήσαμε για την κλιματική αλλαγή και στη συνέχεια συζητήσαμε. Μετά ως διευκολυντής τους καθοδήγησα ώστε να κάνουν κάποιες εργασίες, να τις δημοσιεύσουμε στο διαδίκτυο. ‘Εκαναν πόστερ, εργασίες και τα ανήρτησαν στην τάξη. Επίσης ακολουθήσαμε τη μέθοδο Φρενέ , ανταλλάξαμε κάρτες με το 3ο Γυμνάσιο και δημιουργήσαμε βιβλία. ‘Αλλη μέθοδος η brainstorming με προτάσεις των παιδιών για την κλιματική αλλαγή.

2.Ενσωμάτωση στη Διδακτέα ύλη
Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας α γυμνασίου ενότητα 3, ταξίδι στον κόσμο της φύσης και λογοτεχνίας α γυμνασίου άνθρωπος και φύση «Μανιτάρια στην πόλη» Ιταλό Καλβίνο, Λούις Σεπούλβεδα «Το μαύρο κύμα».Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τους βιώσιμους στόχους της ανάπτυξης την κλιματική αλλαγή, goal 13,  τη ζωή κάτω από το νερό, στόχος 14, στόχος 15 μόλυνση του περιβάλλοντος. Οι μαθητές έπρεπε να αναπτύξουν τον τρόπο να δημουργήσουν ένα αειφορικό περιβάλλον.
Οι μαθητές χωρισμένοι σε μικρές ομάδες μελέτησαν τον κάθε στόχο μόνοι τους και στη συνέχεια τον παρουσίασαν στην τάξη.
3.Επικοινωνία και ανταλλαγή μεταξύ σχολείων συνεργατών

Με τους συνεργάτες επικοινωνήσαμε μέσω προσωπικού email με τους καθηγητές προκειμένου να καθορίσουμε τους κοινούς στόχους. Είχαμε μάθηαμα skype μεταξύ των συνεργατών όσο και οι μαθητές μεταξύ τους. Συνεργάστηκαν στο ιnstagram, facebook . Επικοινώνησαν μέσω email και μέσω forum.Oι μαθητές μόνοι τους σχεδίασαν τις εργασίες τους και ανακοίνωσαν τα αποτέλεσματα στην τάξη και στις άλλες τάξεις. Συνεργάστηκαν με το 3ο Γυμνάσιο Αρτέμιδας με την ανταλλαγή καρτών. Στη συνέχεια ανήρτησαν το αποτέλεσματα στο twinspace. Κατόπιν στην ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε και στην ιστοσελίδα του σχολείου. Συνεργασία με το Bravo school, Eθνικό δίκτυο βιώσιμη πόλη, Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Αρχέλων, Οι πράσινες γωνιές της γειτονιάς μου, Δίκτυο Φρενέ , φύση χωρίς σκουπίδια σε συνεργασία με άλλα  σχολία σε εθνικό επίπεδο και παγκόσμιο.

4.Συνεργασία μεταξύ των σχολείων-συνεργατών
Οι συλλογικές δραστηριότητες εκτείνονται πέρα από την επικοινωνία. Με την επικοινωνία μεταξύτων των καθηγητών μέσω προσωπικών email αποφασίστηκε το σχέδιο του ΄ργου. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές να αποφασίσουν τα θέματα που τους ενδιαφέρουν και να ασχοληθούν με αυτά. Η κάθε χώρα ασχολήθηκε με τα θέματα ελεύθερα  και τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν στην τάξη και στο twinpsace. Συνεργαστήκαμε σε όλη τη διάρκεια του έργου με τους εταίρους και τους μαθητές χωρίς καμία διαφωνία.
Τα τελικά προϊόντα του έργου ανακοινώθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου, στο
twinspace, στο blog που δημιουργήθηκε.

5.Χρήση της τεχνολογίας
Χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία, από τους συνεργάτες σας, από εμάς και τους μαθητές για την περαιτέρω διεξαγωγή του έργου. Skype, webex, twinpase, forum, email, instagram, facebook, edmodo, twitter, blog, power point presentation, you tube, pictochart, google doc.

6.Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Mε το έργο οι μαθητές κατανόησαν τους 17 στόχους της ανάπτυξης. Στο τέλος έγινε αξιολόγηση του προγράμματος.  Ασχολήθηκαν με παγκόσμια προβλήματα, την κλιματική αλλαγή και τη ζωή κάτω από το νερό. Οι καθηγητές συνεργάστηκαν μεταξύ τους και απόδειξη είναι το πρόγραμμα Erasmus με τη νέα χρονιά.  Σε εμένα ως εκπαιδευτικός το μάθημα έγινε περισσότερο ενδιαφέρον και  ασχοχλήθηκα με επίκαιρα θέματα καi με την κλιματική αλλαγή. Το σχολείο μας ωφελήθηκε από τη συμμετοχή μας σε αυτό το έργο εφόσον οι μαθητές επέδειξαν πρόοδο στα μαθήματα, ήταν πρόθυμοι να συνεργαστούν και να ασχοληθούν με το πρότζεκτ. Βελτιώθηκε η σχέση μεταξύ των συμμαθητών μας εφόσον συνεργάστηκαν σε κοινά θέματα και επέδειξαν αποτελέσματα. Ανταλλάξαμε κάρτες με το 3ο γυμνάσιο Αρτέμιδας με τη μέθοδο Φρενέ. Φτιάξαμε τα μικρά βιβλία και τα παρουσιάσαμε στο δικτυο Φρενέ.To το πιο επιτυχημένο αποτέλεσμα του έργου είναι ότι οι μαθητές έγιναν ενεργοί πολίτες, πρεσβευτές των 17 βιώσιμων στόχων της ανάπτυξης και το σχολείο μας επίσης εντάχθηκε σε δίκτυο σχολείων bravo schools. Κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού δημιουργήσαμε τις πράσινες γωνιές της γειτονιάς μας.
Σε αυτό το πρότζεκτ οι μαθητές κατανόησαν τους 17 στόχους της ανάπτυξης, έγιναν πρεσβευτές. Δημιούργησαν κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού τις πράσινες γωνιές της γειτονιάς τους. Αντάλλαξαν κάρτες , δημιούργησαν αφίσες, μίλησαν για το περιβάλλον και άλλαξαν στόχους και προοπτική. Διαπιστώσαμε ότι όλες οι χώρες στην Ευρώπη και παγκόσμια έχουν κοινά προβλήματα. 'Ετσι όλοι μαζί πρέπει να δράσουμε από κοινού.
                                                                                                      
our twinpase
who are we

work on sustainable goals
goal 13, goal 11, goal 7
we make a video
we make cards from recycled paper
evaluation
logo

Presentations and conclution
presentation at bravo school
presentation in webpage sch.gr
celebration of etwinning day and recycle
Dissemination
What did you like most about the project?
The answer is collaboration and sustainability.
https://blogs.sch.gr/gymmarko/2020/07/09/ta-nea-toy-etwinning-10/
Dissemination blog 1rst junior high school of Markopoulo
Το σχολείο γίνεται Bravo school Ambassador για τη βιώσιμη ανάπτυξη με αυτό το πρότζεκτ 



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Etwinning "Sport never give up"

  Συγχαρητήρια στους μαθητές Α γυμνασίου .Στα πλαίσια του Etwinning"Sport never give up "ανάμεσα στην Ελλάδα,Γαλλία,Ισπανία οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν εργασίες για τα ολυμπιακά αθλήματα. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση στις άλλες χώρες. Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Λευτέρη Πετρούνια" https://slideplayer.gr/slide/18228725/ Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Μίλτο Τεντόγλου" Παρουσίαση αθλητών https://prezi.com/p/edit/mwudovkuchd0/

Etwinning "National night of the classical high school"

 Dissemination Etwinning National night of the classical high school Presentation of the national night from all participating countries Dissemination in social media Presentation of national night. In 1st Junior high school of Markopoulo we read poems, making reading marathons! Παρουσίαση από τη μουσικοθεατρική παράσταση υπεύθυνη κ.M. Μουσέτη Presentations of the musical theater performance by M. Mouseti  Rubrics Ρούμπρικες Criteria Exceeds Expectations (3) Meets Expectations (2) Does Not Meet Expectations (1) Understanding of Greek Culture Demonstrates in-depth knowledge of diverse aspects of Greek civilization, including history, arts, architecture, philosophy, and social structure. Provides detailed and nuanced explanations. Displays a good understanding of key elements of Greek culture, with some details and examples. Limited knowledge of Greek culture shown, with minimal detai

Stop, think, reflect....act

  Theme The aim of the project is to promote well being and students will be guided to reflect on their attitudes. That will help them dealing with certain issues of their life. This will be done through various activities, but the key tool will be the Friendship Cards, which will help them reflect on their actions and what comes afterwards. Participating countries Greece(2), Malta(2), Italy, Portugal(2), Slovenia , Poland, Turkey , Bulgaria, France. Age range 12-16 Subjects of teaching: Citizenship Cross Curricular Informatics / ICT Psychology Key competences: Citizenship Digital Personal, social and learning to learn Maths and science   Aims The focus of this project is about students' well-being and we aim to   provide a safe space in which students can think, reflect and discuss emotions. It helps students understand why one should be aware of their feelings, actions and the consequences. The project will equip students with tools to empower the