Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Ο ισχυρότερος ήρωας των Αχαιών στην επική παράδοση φέρει όνομα, το οποίο έχει γνήσια μυκηναϊκή καταγωγή, αφού απαντά στις μυκηναϊκές πινακίδες της Εποχής του Χαλκού ως όνομα καθημερινών ανθρώπων και στην Κνωσό και στην Πύλο (Αχιλλεύς, Αχιλλήwει -ονομαστική και δοτική αντίστοιχα).Παλιότερα υπήρχε μια τάση να συνδεθεί το όνομα με το πρώτο στοιχείο του ονόματος των ποταμών Αχελώος και Αχέρων, όπου η ρίζα αχ- θα συνδεόταν με την έννοια «ύδωρ, νερό» και ίσως να είχε και χθόνιες συνδηλώσεις.
Σήμερα η άποψη αυτή έχει γενικά εγκαταλειφθεί και οι περισσότεροι ειδικοί συνδέουν το όνομα με τη ρίζα της λέξης ἄχος (=πόνος, θλίψη, στενοχώρια, άγχος αγωνία, λύπη). Η σύνδεση αυτή είχε γίνει ήδη από την αρχαία εποχή και αναβίωσε χάρη σε τρεις σπουδαίους φιλολόγους της σύγχρονης εποχής, τους Kretschmer, Palmer και Nagy. 
Ο πρώτος θεωρεί ότι το όνομα σχηματίστηκε ως εξής (οι τύποι με αστερίσκο είναι υποθετικοί):ἄχος > *ἀχίλος (όπως οργή > οργίλος) > Ἀχιλλεύς. Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα σήμαινε «αυτός που έχει τάση για ἄχος» με το ἄχος να έχει μια από τις σημασίες που αναφέρονται παραπάνω. Ομοίως οργίλος = αυτός που έχει τάση για οργή.
Οι Palmer και Nagy θεωρούν ότι το όνομα είναι σύνθετο, ἄχος + λαwός (= στρατός), και σχηματίστηκε ως εξής:ἀχι- (η μορφή που παίρνουν αντίστοιχα ουσιαστικά κατά τη σύνθεση. Πβ. κῦδος > κυδι-άνειρα / κάλλος > καλλι-άνασσα) > *Ἀχί-λαwος > Αχιλλεύς. Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα ήταν υποκοριστικό. Πβ. Πατροκλέwης > Πάτροκλος, Εχέλαwος > Έχελος, Πενθίλαwος > Πένθιλος. Ο διπλασιασμός του συμφώνου (εδώ -λλ-) είναι συχνός στα υποκοριστικά (π.χ. Χάριλλος < Χαρίλαος, Κλεόμμας < Κλεομένης), το ίδιο και η κατάληξη -εύς (Αλεξεύς < Αλέξανδρος). Στην περίπτωση αυτή το όνομα θα σήμαινε «αυτός που προκαλεί ἄχος στον στρατό»


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Etwinning "Sport never give up"

  Συγχαρητήρια στους μαθητές Α γυμνασίου .Στα πλαίσια του Etwinning"Sport never give up "ανάμεσα στην Ελλάδα,Γαλλία,Ισπανία οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν εργασίες για τα ολυμπιακά αθλήματα. Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση στις άλλες χώρες. Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Λευτέρη Πετρούνια" https://slideplayer.gr/slide/18228725/ Παρουσίαση Ολυμπιονίκη "Μίλτο Τεντόγλου" Παρουσίαση αθλητών https://prezi.com/p/edit/mwudovkuchd0/

Etwinning "National night of the classical high school"

 Dissemination Etwinning National night of the classical high school Presentation of the national night from all participating countries Dissemination in social media Presentation of national night. In 1st Junior high school of Markopoulo we read poems, making reading marathons! Παρουσίαση από τη μουσικοθεατρική παράσταση υπεύθυνη κ.M. Μουσέτη Presentations of the musical theater performance by M. Mouseti  Rubrics Ρούμπρικες Criteria Exceeds Expectations (3) Meets Expectations (2) Does Not Meet Expectations (1) Understanding of Greek Culture Demonstrates in-depth knowledge of diverse aspects of Greek civilization, including history, arts, architecture, philosophy, and social structure. Provides detailed and nuanced explanations. Displays a good understanding of key elements of Greek culture, with some details and examples. Limited knowledge of Greek culture shown, with minimal detai

Stop, think, reflect....act

  Theme The aim of the project is to promote well being and students will be guided to reflect on their attitudes. That will help them dealing with certain issues of their life. This will be done through various activities, but the key tool will be the Friendship Cards, which will help them reflect on their actions and what comes afterwards. Participating countries Greece(2), Malta(2), Italy, Portugal(2), Slovenia , Poland, Turkey , Bulgaria, France. Age range 12-16 Subjects of teaching: Citizenship Cross Curricular Informatics / ICT Psychology Key competences: Citizenship Digital Personal, social and learning to learn Maths and science   Aims The focus of this project is about students' well-being and we aim to   provide a safe space in which students can think, reflect and discuss emotions. It helps students understand why one should be aware of their feelings, actions and the consequences. The project will equip students with tools to empower the